Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Störningar på DM600C

  1. #1

    Störningar på DM600C

    Jag har en DM600C som är kopplad till ett ComHem-uttag, jag får konstanta störningar på vissa kanaler t.ex. TV3 och MTV och ett par andra. Störningarna har inte alltid varit utan uppstod efter ett par veckor. BER pendlar mycket på de kanalerna som har störningar. Har även för mig att SNR pendlar en del också. Vad skulle ni rekommendera? Testa med en annan antennkabel eller köpa en antennförstärkare och isåfall vilken? Varför är det bara störningar på ett fåtal kanaler? Är det för att de sänder på olika frekvenser?

  2. #2
    ComHit Crew Minimes avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Inlägg
    2 267
    Tackad
    247 gånger
    Börja med att prova byta antenn kabel, prova ett annat antenn uttag om möjligt.
    Prova koppla ström adaptern direkt till vägguttaget istället för via skarvdosa.
    Prova byt ström adapter till dreamboxen.
    Asus EeeBox Slackware 64 15.0 - OSCam Build 10611 - Omnikey 3121
    Asus EeeBox Slackware 64 15.0 - Kodi 20.2
    Raspberry Pi 4 Slackware Arm 15.0 - Kodi 20.2
    Miraclebox Premium Twin HD - Openvix 5.2.040 - OSCam r11532 - (Neotion CI+ CA-modul)
    Sharp Aquos 40" LED-TV LC-40LE600S

  3. #3
    Kopplade lös den nya antennkabeln på 15 meter och tog två gamla 5+5 meter och kopplade ihop dem och då blir det bra bild! Då är det den nya kabeln som är dålig, inte så konstigt då jag köpte den billigaste 15 meters kabeln jag hittade på clasohlson.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss