Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: openpli ochmgcamd i dm800se

  1. #1

    Question openpli ochmgcamd i dm800se

    Hejsan.

    Nån som fått en dm800se att fungera med openpli? Jag vet att det är beta och kan bete sej lite sådär, men pli och mgcamd är det jag kört tidigare i min gamla dm800 så det skulle vara skönt att fortsätta med det.

    Installation osv går fint, men den vägrar prata med servern, inte ens ett anslutningsförsök. Jag har testat med lite olika "nightly builds" men alla beter sig lika..

    Glad för förslag.
    JoelX

  2. #2
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Om du startar mgcamd manuellt via telnet då?
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  3. #3
    Medlem AnKaNs avatar
    Reg.datum
    Feb 2010
    Inlägg
    97
    Tackad
    12 gånger
    Hej

    Jag kör själv med 2st DM800 clon med OpenPLi-2.0-beta-dm800-20110715-sim201-ssl82.nfi och MGcamd 1.30b-R5. Funkar kanon med den imagen och jag har väldigt snabba kanalbyten mellan Vi***at och CD. Vi pratar ca 1-1,5sek mellan byterna.

    Bytte från en äldre PLI build från förra året och allt blev bättre.

  4. #4
    Deas, startar jag /usr/bin/mgcamd då menar du?
    Då säger den:

    root@dm800se:~# /usr/bin/mgcamd
    tuxbox mgcamd v1.35a by mixvt (compiled Jan 26 2010 15:59:20)
    [mg] Net:1:7:0:5s Show ecm:1, emm:1 Up:1 Au:2 Dir:0 Osd:no:80:0 Cache:7 Log:3:172.16.1.1:28007 Reread:0
    [mg] Ecm cache time: 15
    Box type: mips dreambox (dm7025, dm800)
    root@dm800se:~# Conax.Key error 2: No such file or directory
    SoftCam.Key error 2: No such file or directory
    AutoRoll.Key error 2: No such file or directory
    Conax.Key error 2: No such file or directory
    [mgcam] emm thread started

  5. #5
    YES! Kopierade newcamd filerna från /etc/tuxbox/config till /var/keys så hoppade det igång.
    Tack ska ni ha för era svar!

    Over and out.
    JoelX

  6. #6
    Men var faun är textningen? På jade har jag för mej att jag klickade på menu och text så var det klart? Men här hittar jag inget sånt alternativ?

    Nån som vet?

  7. #7
    Medlem AnKaNs avatar
    Reg.datum
    Feb 2010
    Inlägg
    97
    Tackad
    12 gånger
    Tryck på help fjärren och scrolla dig fram till ljudval, där hittar du subs inställning och sync m.m.
    Senast redigerad av AnKaN den 2011-08-03 klockan 17:51.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss