Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 17 av 17

Ämne: Alex och CI+ CAM för Boxer

  1. #11
    Jag har alex2 & philips pfl8404 och den tidigare CA modulen för mpeg4 från boxer (alltså inte CI+, jmf på netonet) och det fungerar inte. Får igång kodade kanaler i ca 30 sek sedan dör det, iband fungerar det länge tills kanalbyte sker då dör det garanterat.

  2. #12
    Varför skulle inte Alex fungera? Jag kanske inte har förstått det hela rätt, men NewCS 'fungerar' med HD utbudet? men det behövs en CAM med CI+ i klienten? så varför fungerar det inte? (funderar på att köpa en Alex..)

  3. #13
    Färsking
    Reg.datum
    Jan 2012
    Inlägg
    2
    Tackad
    1 gånger
    Är det någon som kan säkerställa att CI+ modulen som nämns i början på tråden fortfarande fungerar tillsammans med Alex 2?
    Vore ju kanon med någon form av kompatibilitetslista över vilka moduler som fungerar med respektive kortlösning.

    Har själv prövat provat två stycken CI+ moduler som inte fungerar felfritt tillsammans med Alex 2.
    Boxer´s CI+ modul från SMIT fick jag aldrig att fungera över huvudtaget.
    Boxer´s CI+ modul från Neotion fungerade men inte felfritt. Ibland hittar den inte kortet, ibland måste man växla mellan kanaler för att den ska koda av m.m.

    Sedan undrar jag om det ska gå att köra ett Alex 2 i en Clone+, för jag har prövat men den klagar på att kortet är ogiltigt eller trasigt. Jag vet att man inte rekommenderar att kör Alex 2 i en kortdelare, men mitt behov är inte att använda fler tv apparater samtidigt.
    Finns det någon kortdelare på marknaden som fungerar bra med Alex 2 och är det några speciella knep man ska använda sig av?

  4. #14
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2005
    Inlägg
    169
    Tackad
    16 gånger
    Det fungerar fortfarande. Viktigt att tänka på i konfigurationen är följande:
    1. Alex ska vara uppsatt som AU i servern för att få korrekt kortinfo. CA-modulen behöver denna för att fungera korrekt.
    2. Kryssa i Extend SC Timeout
    3. Sätt Keep Alive till 30 (eller något liknande) så att förbindelsen med servern upprätthålls även om man tittar på okodade kanaler.

  5. #15

    Problem med Boxer och Alex2

    Citat Ursprungligen postat av mikaelk Visa inlägg
    Det fungerar fortfarande. Viktigt att tänka på i konfigurationen är följande:
    1. Alex ska vara uppsatt som AU i servern för att få korrekt kortinfo. CA-modulen behöver denna för att fungera korrekt.
    2. Kryssa i Extend SC Timeout
    3. Sätt Keep Alive till 30 (eller något liknande) så att förbindelsen med servern upprätthålls även om man tittar på okodade kanaler.
    Kanske inte riktigt till ämnet, men jag försöker ändå. Har en Newcs 1.67 som jag kört Dreambox med MGCamd mot och Boxerkort. Fungerar bra. Nu har jag en Alexv2 som jag anslutit, och har AU, Extended SC Timeout ibockad. Ser att Alex ansluter till NewCS OK och EMM kommer in till servern, däremot så registreras inga ECM i NewCS och TV-apparaten säger att det inte finns behörighet för kanalen.

    Missar jag något väldigt simpelt här?

  6. #16
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2005
    Inlägg
    169
    Tackad
    16 gånger
    Antagligen har du autosid påslaget i servern, eller du kanske aktivt blockar SID 0000. Alex skickar alltid SID 0000, eftersom den inte har tillgång till den riktiga SIDen. Du behöver inte ha Enable EMM påslaget i Alex om du uppdaterar från någon annan klient.

  7. #17
    Citat Ursprungligen postat av mikaelk Visa inlägg
    Antagligen har du autosid påslaget i servern, eller du kanske aktivt blockar SID 0000. Alex skickar alltid SID 0000, eftersom den inte har tillgång till den riktiga SIDen. Du behöver inte ha Enable EMM påslaget i Alex om du uppdaterar från någon annan klient.
    Såklart. AutoSid Off gjorde det hela. Tack!

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss