Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 22

Ämne: Arabkanaler när jag söker på Sirius och thor satelliter?

  1. #1

    Arabkanaler när jag söker på Sirius och thor satelliter?

    Hej! mitt första inlägg här! hoppar det blir ett bra =)

    försöker installera CD kanalpaket via Thor satelliten, signalstyrkan är 70-80% hela tiden, när jag söker får jag fram över 150 kanaler, men inte en enda svensk kanal.

    Det som söks fram är arabkanaler, turkiska, disney xd, sen discovery som inte ens fungerar. Jag verkar vara på rätt satelliter och vinkeln skall vara rätt.

    Har även sökt på sirius och även där kommer en massa skumma italienska kanaler, inte en enda svensk.

    När jag sökte på Hotbird satelliten fann jag tv 1000, svt kanalerna.

    Någon som har en blekaste aning om vad problemet är?

    Har parabolen kopplad till en diteqc switch som sen går till boxen och signalen är som sagt ok.

    tackar på förhand, forumet ser väldigt trevlig ur för övrigt.

    Mvh Sevoloth

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2006
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    362
    Tackad
    5 gånger
    ...och du söker på KU-bandet? Det finns två olika band på Thor.
    Ha der så bra!

    Carl Hamilton: "Stress - vi har för mycket att tänka på eller för litet att tänka med."

    Dreamboxar, VU+Zero plus några boxar för IPTV
    Paraboler: 1 parabol för Thor och Sirius och 1 parabol Hotbird + Astra 19,2E

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av Hexantrop Visa inlägg
    ...och du söker på KU-bandet? Det finns två olika band på Thor.
    Vad är KU bandet? är amatör inom området, har ett dreambox.

    tack

  4. #4
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    Är pottan rätt inställd. Du torde få c:a 600 kanaler.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av matkoh Visa inlägg
    Hmmmm.

    Är pottan rätt inställd. Du torde få c:a 600 kanaler.

    Bors utanför Borås, 195°, 23° är det inställt på. Skall vara rätt, signalen ligger på 79% på astra4A

  6. #6
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2006
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    362
    Tackad
    5 gånger
    Citat Ursprungligen postat av sevoloth Visa inlägg
    Vad är KU bandet? är amatör inom området, har ett dreambox.

    tack
    När du gör installationen så får du ange vilken typ av installation du vill göra. Den enklaste vid enbart 1 lnb, en för 2 - 4 lnb och en för motor. Sedan får du upp en rullningslist för att välja vilken satellit du tänkt rikta dina olika lnb emot. Börjar du då med Thor på lnb nr 1, så får du ju upp en rullningslist med samtliga satelliter. Där finns normalt två olika Thor-band som du kan välja mellan. Då ska du välja KU-bandet.
    Ha der så bra!

    Carl Hamilton: "Stress - vi har för mycket att tänka på eller för litet att tänka med."

    Dreamboxar, VU+Zero plus några boxar för IPTV
    Paraboler: 1 parabol för Thor och Sirius och 1 parabol Hotbird + Astra 19,2E

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av Hexantrop Visa inlägg
    När du gör installationen så får du ange vilken typ av installation du vill göra. Den enklaste vid enbart 1 lnb, en för 2 - 4 lnb och en för motor. Sedan får du upp en rullningslist för att välja vilken satellit du tänkt rikta dina olika lnb emot. Börjar du då med Thor på lnb nr 1, så får du ju upp en rullningslist med samtliga satelliter. Där finns normalt två olika Thor-band som du kan välja mellan. Då ska du välja KU-bandet.
    Menar du att jag ska söka på en speciell frekvens? Står bara satellitnamnet när jag väljer, längre ner kan man ju skriva i frekvenser dock.

  8. #8
    Antar att jag är lite för newbie för detta. Nu finns bara 2 satelliter att välja på. Kan man på något sätt ominstallera gemeni eller ccCam?

  9. #9
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm

    Byt ut satellites.xml
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  10. #10
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2006
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    362
    Tackad
    5 gånger
    Nej, du ska söka på hela satelliten, eller samtliga satelliter, om du kan ta in flera. Välj de satelliter som är aktuella. Det är dock bara Thor som är uppdelad på två band - och där du ska se efter att välja KU-bandet. Kolla så ser du.
    Senast redigerad av Hexantrop den 2011-08-07 klockan 19:21.
    Ha der så bra!

    Carl Hamilton: "Stress - vi har för mycket att tänka på eller för litet att tänka med."

    Dreamboxar, VU+Zero plus några boxar för IPTV
    Paraboler: 1 parabol för Thor och Sirius och 1 parabol Hotbird + Astra 19,2E

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss