Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Kommer ej åt min DM600 genom datorn

  1. #1

    Kommer ej åt min DM600 genom datorn

    Hej!

    Har en nyinköpt DM600PVR-C och skall nu lägga in MgCamd och NewCS. Innan jag uppdaterade till den senaste versionen av Gemini (4.7) så kunde jag genom datoren gå in i min DB (explorer/nätverk) men nu ser jag den inte där. Genom routern så har min DB ett fast IP (192.168.1.101) och jag kan se den i routern som en attached device. På min DB så har den detta IP och när jag kör ett test så så får jag grönt på gateway och nameserver men rött på IP (192.168.1.101) och på netmask (255.255.255.0). Har testat både med DHCP ikryssat och inte. Jag har startat om både router och box flertalet gånger.
    Jag kommer åt webbgränsnittet igenom datorn när jag skriver in 192.168.1.101.

    Någon som vet vad jag kan göra?

  2. #2
    Seniormedlem mattheos avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    419
    Tackad
    34 gånger
    Jag har ingen koll på Gemini, men PLi har en brandvägg man kan avaktivera.

  3. #3
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    FTP kan du använda för att lägga in filerna
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  4. #4
    Ähh, det löste sig....stängde av router, DB och datorn och vänta 1h sedan hoppade allt igång igen...skumt!

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss