Resultat 1 till 10 av 13

Ämne: tv6

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
    Medlem
    Reg.datum
    Sep 2008
    Tackad
    3 gånger
    Sätt en diplexer på antenn kabeln . Då kan du koppla krattan och parabolen till samma ledning. Du behöver ett antennuttag som separerar sat och ant. Sen använder typ det som Schwede föreslog.Då slipper du dubbla boxar etc. Det blir 2 coax kablar från uttaget men det kommer du nog inte ifrån om du inte bor väldigt bra till så en liten antenn inne räcker för marksänt

Alternativt skaffar du abb på både Viasat och CD

Citat Ursprungligen postat av Loranga Visa inlägg
    Sätt en diplexer på antenn kabeln . Då kan du koppla krattan och parabolen till samma ledning. Du behöver ett antennuttag som separerar sat och ant. Sen använder typ det som Schwede föreslog.Då slipper du dubbla boxar etc. Det blir 2 coax kablar från uttaget men det kommer du nog inte ifrån om du inte bor väldigt bra till så en liten antenn inne räcker för marksänt

Alternativt skaffar du abb på både Viasat och CD
    Ok, det är detta jag misstänkte. Har redan en http://www.biltema.se/sv/Kontor---Te...filter-TVSAT/b som jag använt till CD egna box, kanske behövs något mer filter då. Men med CD´s egna box behövde jag bara en kabel till boxen sedan, problemet är att jag måste dra kablarna genom hela vardagsrummet och om uttaget i väggen varit gömt bakom TV´n så hade dubbla kablar spelat mindre roll. I tv´n finns det ju en inbyggd digitalbox, den borde väl gå att använda för analoga signalen? Har aldrig använt denna.

Dubbla abonnemang? Ja Viasat är ju iofs billigare än CD men TV är redan nog dyrt att se...

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss