Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 15 av 15

Ämne: Ta med dreamboxen till sommarstället?

  1. #11
    Donator sleddogs avatar
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlägg
    1 355
    Tackad
    21 gånger
    Citat Ursprungligen postat av olahen Visa inlägg
    Jo, jag har öppnat portar (bl.a 34000) och även provat port check utifrån. Allt ok. Däremot såg jag att jag bara öppnat TCP och inte UDP. Skall lägga till det. Vet du skillnaden på CWS-raderna i .conf och .list? Är raderna i .conf kvar sedan gamalt?
    Det är CWS raderna i newcamd.list som är de väsentliga, följ Atomized råd ovan så skall det nog lira. Det är bara 34000 som du behöver öppna, funkar det lokalt så skall det funka externt. Men dubbelkolla så att port 34000 verkligen går till rätt enhet!

  2. #12
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jun 2011
    Inlägg
    154
    Tackad
    7 gånger
    Kan det vara så att kortet inte är uppdaterat ?
    Har du aktiverat AU och låtit det stå på en kanal en stund ?

  3. #13
    Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
    Ändra den där så att det blir:
    Kod:
    <name>xxxxx</name>
    <password>xxxxx</password>
    <au>on</au>
    <sidoverride>off</sidoverride>
    <spider>No</spider>
    Sedan gör du newcamd.list på klienten som bara innehåller:
    Kod:
    CWS_KEEPALIVE = 300
    CWS = <ext ip-addr> 34000 xxxxx xxxxx 01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12 13 14
    Har du sedan forwardat port 34000 i din hemmarouter till newcs-servern så borde det funka.
    Jag flashade om klienten och la in mgcamd igen. Ändrade .list till att den bara innehåller det du skrev. La in den lokala adressen (192.168.2.9). Ändrade även i newcs.xml och tog bort <hostname>localhost</hostname> samt <port>12000</port>. Allt fungerade. Ändrade sedan till extern ip-adress och då försvann bilden. I routern har jag öppnat port 34000 mot 192.168.2.9. Vad kan mer vara fel?

  4. #14
    NU FUNGERAR DET!!! Förmodligen tyckte inte min router om att min klient som var placerade i mitt nät försökt nå servern (placerad i samma nät) via en extern ip-adress. Jag knackade på hos grannarna och frågade om jag fick testa en grej hos dem. Det tog inte mer än ett par sekunder. Kopplade givetvis bort den igen.

    Ett stort tack till alla som hjälpt till!

  5. #15
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av olahen Visa inlägg
    Jag flashade om klienten och la in mgcamd igen. Ändrade .list till att den bara innehåller det du skrev. La in den lokala adressen (192.168.2.9). Ändrade även i newcs.xml och tog bort <hostname>localhost</hostname> samt <port>12000</port>. Allt fungerade. Ändrade sedan till extern ip-adress och då försvann bilden. I routern har jag öppnat port 34000 mot 192.168.2.9. Vad kan mer vara fel?
    Som du märkte så är det inte alla routrar som klarar att routa ett anrop inifrån till en extern adress som pekar tillbaka in på samma nät. Så kör man internt på nätet är det säkrast att använda de lokala 192.168.x.x adresserna.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss