Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Köra CCCam och mgcamd på samma gång i samma box

  1. #1

    Question Köra CCCam och mgcamd på samma gång i samma box

    Hola!

    Är det möjligt att köra både CCCam (2.2.1) och mgcamd samtidigt på samma box (7025, newnigma 3.2.2)? Nu om jag kör CCCam från förut och startar mgcamd från telnet så skär allt sig och jag får ingen bild på någon kanal och tvärtom.

    Det jag skulle vilja komma åt är att köra CCCam som server endast och mgcamd som klient till denna i samma box, finns det någon inställning i cccam.cfg som jag missat? Eller finns det en skild cccam version som är endast server och som är kompitabel till 7025 (mips)?

    Vill inte börja med newcs,oscam,evocamd osv då jag är väldigt nöjd med cccam's serverfunktion men på senare tid blivit missnöjd med dess klientfunktion.
    Jag är inte heller intresserad av att lägga upp en skild dator som kortserver

    Tacksam för svar!

  2. #2
    ComHit Crew wildones avatar
    Reg.datum
    Jan 2004
    Inlägg
    1 484
    Tackad
    62 gånger
    Om du inte har någon N-line i cfg borde CCcam inte agera klient eller..jag kan ha en tankevurpa, är mitt uppe i badrumsrenovering så tankarna är på rördimensioner snarare än något annat
    Multitasking means screwing up several things at once.


Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss