är menyerna skyddade av pin kod på den här boxen?
saknar det på dreambox.
Är det någon som vet om det går att få au att fungera med en box som denna? Det finns ju inget mgcamd att ändra på. Jag har sen jag köpte min första openbox fått flytta korten till orginalboxen för att få de uppdaterade och misstänker att felet ligger boxens okända inre (obefintliga konfig möjligheter)
Hej,
Vad har du för box på tvn som inte sitter i sovrummet ?
Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!
Efter att ha läst lite i tråden så har jag oxå skaffat mig en S10. Tycker oxå att dom flesta saker är positivt med boxen. Hade precis som atomizid problem med att manuellt skriva in mgcamd uppgifterna, men via usb så hoppade det igång direkt.
En sak som jag undrar över, om man kör en dump till till USB, vad följer med då? Finns det något program för att hantera kanalerna? för det hade ju varit skönt om man på något sätt kunde göra en backup på sin favoritlista om man vill testa nyare firmware, eller få för sig att skaffa en till. Inte helt kul att sitta o plocka med kanalerna i boxen!
Edit: har problem med att jag inte få någon som helst data på viasat. Igen epg alls. Igår när jag startade upp boxen så hade jag iaf två program. nån som vet var felet kan ligga?
Senast redigerad av Muggesand den 2011-10-27 klockan 00:05.
Det man inte vet, har man ingen aning om!
Om du dumpar till USB kan du få ut lite olika filer.
Dels själva imagen som i min box heter HDS2_DUMP.abs, som jag förstår det så är detta den rena firmwaren utan inställningar.
Sedan kan du få ut en fil som heter TP_PROG.dbs, det ska vara dina inställningar med kanaler m.m.
Du kan också få ut de cs-filer du lagt in typ newcamd.list m.fl.
Det finns ett program man kan köra på PC:n för att ftp:a över motsvarande filer direkt till PC:n så man slipper ta dem via USB-sticka. Det programmet heter STBHD_LAN_MM, jag provar att bifoga det till detta inlägget.
Något program för att ordna kanalerna på sin PC har jag inte sett ännu tyvärr.
Här är ett bra bokmärke för Openbox-ägare:
http://starview-6.info/?cat=364
På denna sida finns (om man scrollar ner lite) en hel massa guider för Openbox S9/S10. Kom ihåg att S9 är väldigt lik S10, så guider för S9 stämmer med stor sannolikhet också för S10.
Vad gäller EPG så har jag inte fått den att fungera för mer än pågående och nästa program, varken på CD eller Viasat.
Det sägs i spec:arna att den skall klara sju dagars EPG eller nåt sånt, men okänt vilket system den ev. klarar?