Sidan 7 av 13 FörstaFörsta ... 56789 ... SistaSista
Resultat 61 till 70 av 124

Ämne: Openbox S10

  1. #61
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Oct 2011
    Inlägg
    195
    Tackad
    3 gånger
    Nu rullar den på bra openboxen nu funkar allt i hemmet =)


    JAg som suttit och hållt avtryckar fingret på att beställa en dm800hdse box då den jävlades...


    Synd bara att EPG:N är lite dåligt.. men duger i sovrummet!

  2. #62
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    997
    Tackad
    14 gånger
    Citat Ursprungligen postat av dragonevo Visa inlägg
    Bra bra =)

    Sista frågan hur kör du med din openbox i bildinställningar på tv format i auto läget eller väljer du manuellt 16:9?
    Video Resolution = 1080i_50
    Aspect Mode = Auto
    Video out = YUV
    Digital Audio out = LPCM out

    Mvh Kalle

  3. #63
    Jag är rookie på sateliter... Jag får igång allt med Openboxen men när jag ska söka på sateliterna så hittar jag "för många kanaler" Har ni någtra tips att ge mig? Jag kör med Canal digital och vill ju enbart ha deras grejjer som det är nu. Är lite jobbigt att placera om 708 kanaler...

    /Mike

  4. #64
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Du får göra en favoritlista där du plockar in de kanaler du vill se ofta.
    Just nu är det så länge sedan jag gjorde min favoritlista att jag inte minns hur man gjorde, men det går i alla fall.

    Edit:
    Här är en länk till en manual:
    http://starview-6.info/wp-content/up...0ManualPDF.pdf
    På sidan 12 och framåt står en del om hur man skapar en favoritlista.
    Senast redigerad av atomized den 2011-11-30 klockan 21:25.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  5. #65
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2006
    Inlägg
    865
    Tackad
    55 gånger
    jag gjorde en igår.. men kommer fan inte ihåg. Snacka om kassa menyer. Men så efter man väl gjort den så funkar boxen kanon.

    Jag har dock ett litet bekymmer. På viasat-kanalerna så funkar inte textningen på ett bra sätt. Texten sitter kvar fast "dom" slutat prata. Spelar ju inte stor roll att en mening står kvar ett tag tills dom pratar igen. Det störande är när texten flyttar upp för att inte täcka t ex ett namn, så är den ju kvar där hela tiden! så ibland när man slå på tvn på morgonen ha haft på viasat history (som jag kollar mkt på) så är halva tvn full med text.
    Det man inte vet, har man ingen aning om!

  6. #66
    Hej
    Jag är helt ny på detta område och därför skulle vara tacksam om jag kanske skulle få lite svar på mina frågor. Skulle uppskatta det väldigt mycket.

    Nu är det så att jag har funderar på att köpa en Dreambox 500S eller en Openbox s10.
    De kanaler jag är främst ute efter är de”Ungerska och Rumänska kanalerna som ligger på Thor eller Intersat , samt de Svenska kanalerna”
    Eftersom jag bor i Norge har jag inte möjlighet att se den Svenska kanalen ex TV3.
    Jag undrar vad det är bästa att köpa en Openbox S10 eller en Dreambox.
    Sedan undrar jag om jag måste betala till någon som kör CardSharing eller kan jag få tag på koderna via nätet själv eller vad måste jag göra.
    Skulle verkligen vara tacksam för ert svar.

    mvh

  7. #67
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Mummel. mummel... I detta forum hanteras endast kortdelning inom hemmet, alltså du har ett eget programkort som du kan dela ut runt om i lgh eller hus, men inte delas över Internet.

    Har du en (svensk?) VIASATbox, kan du anmäla om deras "frikanalspaket". Du kan då få SVT till din mottagare; "
    Du kan få tillgång till SVT-kanalerna om du har en parabolantenn och en digitalbox, godkänd av Viasat. SVT-Paketet innehåller kanalerna SVT1, SVT2, SVT24, Kunskapskanalen, SVT Extra och Barnkanalen. Frikanalspaketet är kostnadsfritt och du behöver inget programkort. (med undantag av mottagaren Pace 460 som kräver programkort).
    För att få tillgång till ex TV4, TV6 och TV7 krävs ett programkort som beställs via kundsupport på 0771-52 20 00."

    I svenska VIASAT ingår/ingick (TV3N och TV3D), ingår inte TV3S i Norge?

  8. #68
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Oct 2011
    Inlägg
    195
    Tackad
    3 gånger
    Det där med att textningen hänger kvar i böand verkar va ett känt problem på Openbox s10 så är det på min i bland med brukar byta kanal och gå tillbaka så försvinner det lite störigt men men...


    Att sortera kanaler är inge kul då allt blandas hej vilt tex i canal digitals paket tex tog en kväll innan jag fick ordning på det.

  9. #69
    Jag testade med SetEditHD för att fixa med kanalerna. Funderade ganska smutt med demo versionen. Ska nog köpa den för att enkelt sitta och flytta kanaler på datorn..

  10. #70
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Oct 2011
    Inlägg
    195
    Tackad
    3 gånger
    Citat Ursprungligen postat av mikenova Visa inlägg
    Jag testade med SetEditHD för att fixa med kanalerna. Funderade ganska smutt med demo versionen. Ska nog köpa den för att enkelt sitta och flytta kanaler på datorn..

    Var det enkelt att göra?

    hur får man sedan listan till boxen?

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss