Jag har köpt 3 st från mydalle.com. Beställde sent fredag kväll och hade den på mitt postkontor Torsdag efm. Dom skickar till England för ompackning och på det viset slipper man tullproblem.

Men problemet var att 2 av boxarna inte kunde ta in transponders med DVB-S2 och 8PSK. Den ena fick bara fail och den andra hängde sig. Den tredje verkar ha funkat. Den bara konfades och lämnades över till killen som skulle ha den. Han har inte fått upp sin parabol än så den är otestad på HD kanaler.

Kontaktade mydalle och dom ville att jag skulle löda om nån diod eller motstånd på tunern. Tänkte att det kunde väl jag göra om det löser problemet. Men igår skrev kinesen till mig att dom skickar 3 nya tuners. (ja dom är utbytbara) Han ville inte riktigt erkänna att det var ett känt fel. När jag frågade idag om det var nån risk att köpa 3 till så skrev han. No problem. They have solved problem now. Så det var nog ett känt problem ändå. Vid vanliga garantireparationer via mydalle så får jag stå för returfrakten själv men nu bjuder dom på allt.

Det mest positiva med boxen är att den bootar på typ 10 sek. Enkla menyer. Inga problem att sätta upp server och användarnamn för ccam. Scannar kanaler snabbt. Väldigt liten och smidig. Klockren bild.
Negativt. Att sortera kanaler i favorit listan tar ungefär en kväll i anspråk. Platsen var sprucken på infästningen på 3 av 3. Inte så att den ramlar isär men känns lite B.

Mjukvara för skybox funkar på den. Ny mjukvara så blir menyerna på svenska. kanalbyte på < 1 sek.

Frågor, Fråga.