-
Idag så kom den! Tyvärr hinner jag inte leka med den på några dagar p.g.a. jobb och annat, men jag packade upp den och den ser bra ut tycker jag. Fick t.o.m. med en HDMI-kabel fast det inte stod något om att en sådan skulle ingå!
Fjärrkontrollen var en v.3 fast det tydligen ska finnas en v.5 också, jag vet inte om det har så stor betydelse men kan möjligen indikera att min box inte är av allra färskaste modell. Den verkar bra ihopskruvad och ser stabil ut. Hinner som sagt inte dra igång den ännu på några dagar.
Om man sammanfattar affären så blev detta otroligt billigt! Jag betalade $88 vilket blev 568:- i mitt fall inkl. frakt med rekommenderat brev från Kina. Jag slapp tull och andra avgifter. Det är en anledning till att jag väljer rekommenderat brev som frakt om jag handlar från Kina. Har ännu aldrig behövt betala några avgifter för ett rek. brev från Kina. Säljaren hade skrivit "Electronic Gift 40USD" utanpå paketet om det nu har någon betydelse, jag tror väl att tullen vet att alla kinesiska säljare skriver ner värdet. Men rek. brev verkar de inte bry sig om eller också kommer det så många att de drunknar i flödet och bara orkar göra ett och annat stickprov. Man får ju vänta lite på ett rek. brev men oftast slipper man avgifter. DHL och liknande går ju fortare men risken att åka på avgifter är betydligt större enligt min erfarenhet.
Så, 568:- totalt för en HD-mottagare hemlevererad med en HDMI-kabel på köpet. Det kan nog inte bli billigare. Jag hade nog lite flyt för jag ser att "starservice" som jag köpte från på dhgate.com nu har höjt priset till $96.47.
Återstår att se om detta kan bli den prisvärda andrabox i sovrummet den är tänkt som...?
Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!

Taggar för det här ämnet
Behörigheter för att posta
- Du får inte posta nya ämnen
- Du får inte posta svar
- Du får inte posta bifogade filer
- Du får inte redigera dina inlägg
-
Forumets regler