Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 11

Ämne: Elektronisk programguide - EPG

  1. #1

    Elektronisk programguide - EPG

    Kapade en annan tråd för min fråga men tänkte att jag lika gärna kan starta upp en egen...

    Min EPG fungerar inte särskilt bra. För de flesta kanaler syns bara nuvarande program. För vissa kan även nästa program synas. Detta gäller oavsett om kanalerna ligger på 0.8W eller 4.8E. Har precis förstått att det är vissa specifika kanaler som är bärare av EPG-info men att det också går att ordna EPG via xmltv.

    Jag har ingen aning om hur jag skall gå tillväga med något av dessa två alternativ. Kör OpenPli som image på en DM7025+. Någon som kan tipsa mig?

  2. #2
    Seniormedlem mattheos avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    419
    Tackad
    34 gånger
    Kontrollera vilken kanal som sänder ut EPG-informationen. Tror att det ska vara Viasat Motor, kan även vara Comedy Central. Du behöver inte ha tillgång till kanalen, EPG-info sänds ut i alla fall.
    Jag har satt en Timer så att boxen byter kanal kl 04.00 till Viasat Motor varje natt. Då uppdateras EPG:n.
    För att testa räcker det med att du zappar till nämnda kanal och väntar i nån eller ett par minuter.

  3. #3
    Testade när jag kom hem och det funkade ju kanon med Viasat Motor. Tackar!!

  4. #4
    Seniormedlem mattheos avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    419
    Tackad
    34 gånger
    Det var så lite, kul att det funkade!

  5. #5
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlägg
    292
    Tackad
    25 gånger
    Köpte min dm8000 för två veckor sedan och har knåpat med epg länge, så var det så enkelt! Tackar,tackar.

  6. #6
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Lite offtopic kanske.

    Oroa er inte om EPGn inte fungerar som den ska, av egen erfarenhet så fungerar det det minst lika usel på orginalboxarna från t.ex. Canal Digital. Man ser bara nuvarande program och nästa program men inte mer. Om jag inte minns fel så visade i alla all HD PVR boxen 3-4st program framåt i tiden.

    I övrigt är EPG uselt, mycket bättre köra med dagenstv.com eller tv.nu sajterna, dom stämmer bättre än EPGn tycker jag. Då får man dessutom alla kanalers program listade snyggt och enkelt att läsa. Går mycket snabbare också.

    Däremot fungerade EPGn mycket bättre på sky digitalboxarna (sky i UK), mer överskådlig och betydligt bättre men å andra sidan har dom runt 30miljoner kunder så dom lär ju klaga lite mer på bolaget om det inte fungerar bra

  7. #7
    Seniormedlem bpls avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    870
    Tackad
    23 gånger
    Canal Digital har en utmärkt EPG över satellit. 7 dagar får man med en nyare Dreambox modell. Tom när program sänds i HD visas det i EPG datan... Viasat har också 7 dagars EPG som också är mycket bra.
    | DM500S - OpenPLi | T55 - 0.8W 4.8E 13E 19.2E |

    BLACK AT HEART!

  8. #8
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2006
    Inlägg
    865
    Tackad
    55 gånger
    Har en dm500s med openpli. Hur får man 7 dagars på viasat på den (7dagar för cd funkar)? för jag få bara två program åtgången på den. Alla andra boxar (e2) så få jag 7 dagar precis som du skriver. Har testat att ställa mig på alla kanaler som finns i viasatpaketet utan framgång.
    Det man inte vet, har man ingen aning om!

  9. #9
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlägg
    292
    Tackad
    25 gånger
    Jag tycker epg ser bra ut på min maskin, lite konstigt att den uppdaterar på comedy central! Har inte hittat någon annan kanal på Thor som fixar epg. kör med gemini 2.51-dm8000-FerrariEdition.

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av Muggesand Visa inlägg
    Har en dm500s med openpli. Hur får man 7 dagars på viasat på den (7dagar för cd funkar)? för jag få bara två program åtgången på den. Alla andra boxar (e2) så få jag 7 dagar precis som du skriver. Har testat att ställa mig på alla kanaler som finns i viasatpaketet utan framgång.
    Jag ställde mig, precis som, mattheo skrev, på Viasat Motor i ett par minuter, och så fanns det där...och om jag inte är helt ute och cyklar så fick jag med EPG-info för CD's kanaler då också.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss