Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Canal Digital via satellit - gratis?

  1. #1

    Canal Digital via satellit - gratis?

    Tjena.

    På den tiden då satellit sändningarna fortfarande var analoga brukade jag använda en MultiProg 3.5
    för att få in hela utbudet från både Viasat och Canal Digital.

    Men vid övergången till digitala sändningar orkade jag inte längre, så jag skaffade ett abonnemang hos Canal Digital.

    Har funderat på om det fortfarande går att programmera sitt "guldkort" som man gjorde på den gamla goda tiden,
    eller har allt förändrats?

    (Har kollat runt på forumet efter info, men jag börjar nog bli gammal för jag fattar ingenting)

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    260
    Tackad
    13 gånger
    Nej det går inte, tyvärr
    DM800 HD SE • DM800 HD PVR (Klon) • HTPC - OpenELEC

  3. #3
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Det går inte längre att göra piratkort som man gjorde förr. Idag är det kortdelning (cardsharing) som är alternativet.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  4. #4
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Bluegx nej det är kortdelning som gäller, alternativt smartWI. Bor man i radhus eller litet område kanske man kan dela med grannarna, blir billigare då. Hade tänkt mig själv att det skulle bli av här, men det blev inget och jag orkade inte.

    Hade varit ett bra trix att få billigare CD abonnemang där man då hade sport och filmkanalerna. Nu är det bara familjepaketet men det duger. Var helt enkelt för krångligt att fixa kortdelning med dreambox och smartWI funkar men inte helt säkert att det är super stabilt. Det var dessutom så billigt att köpa beg. dekodrar till CD.

    Med tanke på att man får så många kanaler jämfört med när TV1000 (en enda filmkanal, en gång i tiden kostade 200kr/mån eller något) för inte tala om filmnet. Då är ju dagens priset rena fyndet). Kanske blir smartWI framöver.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss