Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Tvheadend config

  1. #1
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    260
    Tackad
    13 gånger

    Tvheadend config

    Ni som kör Tvheadend, vad har ni för satellit config och code word client inställningar?
    Krånglar lite för mig, hittar inte alla kanaler och strular lite med OScam anslutnigen. Är inte riktigt hundra på vad det är så lite nyfiken på hur era inställningar ser ut.
    DM800 HD SE • DM800 HD PVR (Klon) • HTPC - OpenELEC

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2003
    Inlägg
    273
    Tackad
    17 gånger
    Är inte hemma just nu så jag kan inte kolla exakt men skapa 0 och 1 under diseq sen väljer du dessa när du lägger till satellit för scanning

  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    260
    Tackad
    13 gånger
    Hade lyckats välja Intelsat 1.0W såg nu att Thor 1.0W fanns med längst ner

    Men fortfarande lite intresserad av hur du lagt upp det i "Code Word Client" för min OScam server är inte så förtjust i HTPCn
    DM800 HD SE • DM800 HD PVR (Klon) • HTPC - OpenELEC

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2003
    Inlägg
    273
    Tackad
    17 gånger
    Kör inte Oscam! Ansluter mot Newcs mot på min dreambox och var inga konstigheter bara att fylla i alla uppgifter och sen starta dvb mappningen i tvheadend som bara lägger till dom kanaler den kan koda av, övriga hoppas över.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss