Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 21 till 26 av 26

Ämne: Boxer + MythTV + Sasc-ng + NewCS ?

  1. #21
    Har fått reverta till Mediaportal igen. För mycket jobb att få mythtv att fungera och när det fungerade så var det ändå inte tillfreställande... Köpte mig ett Nvidia GT460 och nu verkar Mediaportal mycket stabilare.

    Sent from my HTC Sensation Z710e using Tapatalk
    Windows 7, Media Portal 1.3.0, MDAPI 2009, Acamd 0.6.0.3, WinTV-NOVA-T500-HD
    NewCS 0.67RC1. Phoenix/Smartmouse läsare från AD-Teknik

    Tried: MythBuntu 11.04, Sasc-ng, WinTV-NOVA-T500-HD

  2. #22
    Donator Plows avatar
    Reg.datum
    Nov 2005
    Inlägg
    606
    Tackad
    12 gånger
    Jo, ska man köra HW acceleration i linux är det nvidia som gäller. Kör själv ett ruttet G210 men det klarar HD bara bra...
    Rust Never Sleeps

  3. #23
    Tråkigt att höra att du gett upp Paddy.

    När jag läste alla dina inlägg konstaterade jag att jag är ute efter exakt samma sak och blev allt ivrigare att hitta din lösning. Är det bara att ge upp nu? Jag tycker inte att det finns några bra alternativ till MythTV att skaffa.

  4. #24
    Donator
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    1 472
    Tackad
    77 gånger
    Skit i Myth.
    Kolla in VDR istället, eller yavdr.org om du vill ha en okej dist som är plug 'n play..
    OSCam (Omnikey Cardman 3021), TVheadend på Debian10 (1xTBS6984), Kodi på Sony KD-65XH9505.

  5. #25
    Citat Ursprungligen postat av mett Visa inlägg
    Tråkigt att höra att du gett upp Paddy.

    När jag läste alla dina inlägg konstaterade jag att jag är ute efter exakt samma sak och blev allt ivrigare att hitta din lösning. Är det bara att ge upp nu? Jag tycker inte att det finns några bra alternativ till MythTV att skaffa.
    Tycker jag provade en massa olika saker men i princip så tycker jag inte att MythTV kunde uppfylla dom krav jag har.. även när den faktiskt avkodade en kanal så va kvaliten sämre än det jag använder nu, MediaPortal, och även kanal byten va under all kritik, tyvärr.
    Synd för jag tycker om iden med MythTV men när det negativa blir allt för mycke så får man hitta på något annat.
    I mitt fall gick jag tillbaka till min gamla setup som bårkade lite men av någon anledning så hoppade allt igång efter att jag skrämt den med MythTV...

    I alla fall är min nuvarade setup Windows 7 med MediaPortal och en separat box som kör boxer kortet via NewCS.
    OScam får jag inte att fungera med kortläsaren från AD-Teknik av någon anledning annars skulle jag nog använda den istället.


    Sent from my Transformer TF101 using Tapatalk
    Windows 7, Media Portal 1.3.0, MDAPI 2009, Acamd 0.6.0.3, WinTV-NOVA-T500-HD
    NewCS 0.67RC1. Phoenix/Smartmouse läsare från AD-Teknik

    Tried: MythBuntu 11.04, Sasc-ng, WinTV-NOVA-T500-HD

  6. #26
    Donator Plows avatar
    Reg.datum
    Nov 2005
    Inlägg
    606
    Tackad
    12 gånger
    Att kvaliten skulle vara sämre har jag svårt att tro då mythtv inte gör någon bildprocessning i serverdelen. Med VPDAU aktiverat i mythfrontend tycker jag att bilden blir bättre än med xbmc...
    och att zappning går segt får man leva med
    Senast redigerad av Plow den 2011-10-03 klockan 22:34.
    Rust Never Sleeps

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss