Mycke bra förslag.
Har ganska bra koll på linux och linux liknande system så där vid är inget problem - annars hade jag nog inte ens fått mythtv att visa någon tv alls.. va ju inte direkt plug-and-pray...

Jag undrar fortfarande över orginal frågan dock hur får man sasc-ng att förstå att den skall decrypta en kanal!