Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 26

Ämne: Boxer + MythTV + Sasc-ng + NewCS ?

  1. #1

    Boxer + MythTV + Sasc-ng + NewCS ?

    Hej,

    Jag håller på och försöker få MythTV att fungera istället för min gamla Mediaportal lösning.
    Alltså jag har en fullt fungerande NewCS på en extern maskin.

    Jag har då installerat MythBuntu - kändes enklast.
    Jag har installerat sasc-ng - minns inte källan nu.

    Det mesta verkar flyta på finfint .. alltså MythTV visar okodade kanaler klanderfitt genom dvbloopback adaptern och jag ser också i debug koden att den gör det.. så så långt funkar allt bra.
    Men när den kommer så långt att man vill se en kodad kanal verkar något gå galet.
    I debug koden syns inget om att den försöker kontakta min NewCS server och i NewCS servern sysn inte ett skvatt, faktum är att den vid någora tillfällen t.om. har haft fräckheten() att idla ut precis när den ska börja avkoda så den har loggat ur NewCS.
    jo precis den loggar in i NewCS korrekt när man startar upp sasc-ng så även den biten verkar fungera.
    Där emot verkar den inte fatta att den skall avkoda den kanal jag ska kika på.. det känns som jag missat något men efter två dagas slit med detta har jag lixom tappat andan och vet inte riktigt vart jag ska leta längre..

    Om någon har en liknande setup vore jag evigt tacksam för all hjälp som ni kan ge!

    cardclient.conf innhåller samma info som den gjorde för mediaportals MDAPI - där det fungerade.
    är det någon mer fil som behöver uppdateras ?
    Jag har försökt få radagast att fungera istället för newcamd men får bara connection refuced från htpc's ip i newcs - läste någonstans att det kunde vara problem med sasc-ng och newcamd mot newcs..
    Windows 7, Media Portal 1.3.0, MDAPI 2009, Acamd 0.6.0.3, WinTV-NOVA-T500-HD
    NewCS 0.67RC1. Phoenix/Smartmouse läsare från AD-Teknik

    Tried: MythBuntu 11.04, Sasc-ng, WinTV-NOVA-T500-HD

  2. #2
    Donator
    Reg.datum
    Jun 2007
    Inlägg
    430
    Tackad
    13 gånger
    Vet att denna fråga är lite OT, men varför inte Mediaportal längre?

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av juppe Visa inlägg
    Vet att denna fråga är lite OT, men varför inte Mediaportal längre?
    Man kan väl säga såhär. Mediaportal i sig är ganska bra men troligen pg.a. min uppsättning så uppstod en hel del problem där mediaportal stup-i-ett klagar på att kort inte går att nå eller att den inte kan starta media strömen av någon vidunderlig anledning, Discovery har helt upphört att fungera.. osv. osv.
    Windows 7, Media Portal 1.3.0, MDAPI 2009, Acamd 0.6.0.3, WinTV-NOVA-T500-HD
    NewCS 0.67RC1. Phoenix/Smartmouse läsare från AD-Teknik

    Tried: MythBuntu 11.04, Sasc-ng, WinTV-NOVA-T500-HD

  4. #4
    Donator
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    1 472
    Tackad
    77 gånger
    ..annars har du VDR + xbmc som alternativ till MythTV.
    Sägs vara enklare att få igång..

    http://www.loonix.se/?p=69

    http://www.loonix.se/?p=354
    OSCam (Omnikey Cardman 3021), TVheadend på Debian10 (1xTBS6984), Kodi på Sony KD-65XH9505.

  5. #5
    Donator Plows avatar
    Reg.datum
    Nov 2005
    Inlägg
    606
    Tackad
    12 gånger
    Eller testa tvheadend, http://www.lonelycoder.com/hts/tvheadend_overview.html
    Den är bra för dem som inte är så vana med linux. Allt konfigureras via webläsaren.
    Testade lite grann och det gick verkligen fort att få igång
    Rust Never Sleeps

  6. #6
    Mycke bra förslag.
    Har ganska bra koll på linux och linux liknande system så där vid är inget problem - annars hade jag nog inte ens fått mythtv att visa någon tv alls.. va ju inte direkt plug-and-pray...

    Jag undrar fortfarande över orginal frågan dock hur får man sasc-ng att förstå att den skall decrypta en kanal!

  7. #7
    Donator Plows avatar
    Reg.datum
    Nov 2005
    Inlägg
    606
    Tackad
    12 gånger
    Sasc-ng kan vara knepigt att få igång. Allt kan gå igenom kompilatorn men lik förbannat fungerar inte de kodade kanalerna. Då får man ladda hem ny v4l och kompilera mot den. Tills man hittar en som fungerar. Då ger man fan i att uppdatera kärnan/headers.
    Rust Never Sleeps

  8. #8
    Donator Plows avatar
    Reg.datum
    Nov 2005
    Inlägg
    606
    Tackad
    12 gånger
    om du kör med czap/szap/tzap får du lock på de kodade kanalerna ?
    Både på vanliga adaptern och den virtuella ?
    Får du inte lock på den virtuella är det bara till att kompilera om med ny version av sasc-ng alt v4l
    Rust Never Sleeps

  9. #9
    OK.. försökte kompilera upp senaste open-sasc-ng från .. gudvetvart .. har inte maskinen framför mig nu .. men den klagade på att den inte kunde hitta vilken kernel version jag körde.
    Har två andra sasc-ng som jag provat där båda ger exakt samma fenomen - alltså okodade kanaler fungerar finfint och verkar köras genom loopback filtret men en kodad kanal får inte sasc-ng att faktiskt utnyttja kopplingen mot newcamd som den har.

    Hm.. czap/szap/tzap finns dom som standard eller måste dom installeras någonstans ifrån ? (som sagt har inte maskinen framför mig)

  10. #10
    Donator Plows avatar
    Reg.datum
    Nov 2005
    Inlägg
    606
    Tackad
    12 gånger
    zap tor jag finns i dvb-utils.

    en ny sasc-ng tar du hem så här: hg clone -r 570 http://85.17.209.13:6100/sc

    Du behöver installera kärnan och headers och länka till dem från /lib/modules/
    Så här ser det ut för mig iaf:
    i /lib/modules/2.6.32-5-amd64
    lrwxrwxrwx 1 root root 37 Aug 10 19:28 build -> /usr/src/linux-headers-2.6.32-5-amd64
    lrwxrwxrwx 1 root root 37 Jun 2 14:03 build.save -> /usr/src/linux-headers-2.6.32-5-amd64
    drwxr-xr-x 10 root root 94 Mar 14 21:43 kernel
    drwxr-xr-x 2 root root 27 Aug 13 22:46 misc
    lrwxrwxrwx 1 root root 28 Aug 10 23:02 source -> /usr/src/linux-source-2.6.32
    Rust Never Sleeps

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss