Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 21 till 29 av 29

Ämne: Problem med dm800se

  1. #21
    Hej jag vet inte om 800hd boxen och 800se boxen har samma ferrari flash kan vara ditt problem. allrussian flashen kanske inte ska instaleras sist "det är viktigt att gör allt i rätt ordning"

  2. #22
    Citat Ursprungligen postat av razorx Visa inlägg
    Under extras klickar du i att den ska reparera sektorerna. Fungerar det inte efter det så är nog flashen skadad.
    Ok låter ju inte bra.... boxen är tre dagar gammal så det känns ju surt. Men jag kan installera SSL82 filen utan problem, och den blir "Successfully". Används inte flashen när man installerar den???

  3. #23
    har nu fått hem en ny box. Även denna med Ferrari SIm. Hur vet jag vilken ssl min box har????

  4. #24
    Medlem
    Reg.datum
    Sep 2011
    Inlägg
    52
    Tackad
    1 gånger
    antingen i displayen vid uppstart, eller håll stäng av boxen med strömbrytaren, håll in knappen på boxen i 5 sekunder och slå sen på brytaren, ip adressen som dyker upp slår du in i din webbläsare, när du kommit in på dreamboxen så står det vilken second stage bootloader du har på första sidan.

  5. #25

  6. #26

  7. #27
    Jag passar på att skriva in denna tråden, hoppas det är ok. Jag har en vanlig Dm 800hd se. Jag får no ca found. Jag har testat att köra Sunray flashup, Dreamup, Ncf Repair tool. Med Ncf repair tools får jag fram ip nr & boxen startar om, sen står det system massage på displayen. Hur ska man kunna lösa detta?

    Tack på förhand

  8. #28
    Citat Ursprungligen postat av Mange32 Visa inlägg
    Jag passar på att skriva in denna tråden, hoppas det är ok. Jag har en vanlig Dm 800hd se. Jag får no ca found. Jag har testat att köra Sunray flashup, Dreamup, Ncf Repair tool. Med Ncf repair tools får jag fram ip nr & boxen startar om, sen står det system massage på displayen. Hur ska man kunna lösa detta?

    Tack på förhand
    Pröva en gammal dreamup, typ v1332, då fungerade det för mig, körde bara på dom nya versionerna först, men efter att ha kolla på någon utländsk sida så stog det att man skulle prova en gammal version

  9. #29
    Tyvärr testat flera olika dremup utan framgång. När jag kör V 2.1 med Ncf repair tool så kan jag komma in i http mode via webb läsaren. Testade & flasha in image & bootloader utan framgång.. Några fler tips på vad man kan testa ?

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss