Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 29

Ämne: Problem med dm800se

  1. #11
    Citat Ursprungligen postat av HUGGE113 Visa inlägg
    Hej på dig vilken box har du?
    Ladda hem från denna sida http://www.ferrarismartcard.com/download.php finns en dreamup för ferrari kolla vilken box du har och ladda ner "Second Stage Loader Ferrari DM800SE SSL82F "nfi" flash after image file" i mitt fall, ladda in din vanliga image och sedan flasha nästa utan att stänga dreamup.
    Nu börjar vi närma oss en lösning.. Med DreamUP från Ferrari kommer jag åt boxen i HTTP läge. För övrigt har jag en DM800 HD se. Körde in Second Stage Loader Ferrari DM800SE SSL82F "nfi" flash after image file och det blev succesfully flashed. skulle därefter köra in ursprungs-imagen Sim210_dream-allrussian-dm800se-02.01.2011.nfi men då får jag felmeddelande "CRC 002 nånting bla bla" försökte då flasha in den via webinterfacet men får felmeddelande även där "wrong partioning"

    fler tips??

  2. #12
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2006
    Inlägg
    865
    Tackad
    55 gånger
    men om du har ett ferrari-sim, varför då envisas med att lägga in imagesar för sim2.10? Håll dig till ferrari-imagesar så funkar det!
    Det man inte vet, har man ingen aning om!

  3. #13
    Har du en 800hd eller 800se hd box viktigt att kolla vilken ssl du har finns längst ner på ferraris hemsida, ladda din image "ex peter-pan/gemeni eller cvs" först och sedan Ferrari DM800 SSL(??)F "nfi" file

  4. #14
    razorx
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av HUGGE113 Visa inlägg
    Har du en 800hd eller 800se hd box viktigt att kolla vilken ssl du har finns längst ner på ferraris hemsida, ladda din image "ex peter-pan/gemeni eller cvs" först och sedan Ferrari DM800 SSL(??)F "nfi" file
    Det där fungerar tyvärr inte längre på nyare images då man behöver patcha lite mera än bara SSL.

    @ bendover... flasha bara in en image gjord för ferrari så kommer allt att fungera igen. Du hittar images på 8a8f8 eller vad den heter.

  5. #15
    Citat Ursprungligen postat av razorx Visa inlägg
    Det där fungerar tyvärr inte längre på nyare images då man behöver patcha lite mera än bara SSL.

    @ bendover... flasha bara in en image gjord för ferrari så kommer allt att fungera igen. Du hittar images på 8a8f8 eller vad den heter.
    Alltså ni får ursäkta min okunskap, men jag förstår inte riktigt???? Vad exakt skall jag göra för att få liv i boxen igen? Vart laddar jag ned en image som funkar till just min box? och skall jag ladda in SSL eller ej?

    Tack på förhand!

  6. #16
    Medlem Bozzes avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Inlägg
    93
    Tackad
    4 gånger
    BenDover
    Här kan du ladda images till Ferrari ;-)
    http://www.8a8f8.com/ubbthreads.php?...ard=148&page=1
    /Bozze

  7. #17
    Citat Ursprungligen postat av Bozze Visa inlägg
    BenDover
    Här kan du ladda images till Ferrari ;-)
    http://www.8a8f8.com/ubbthreads.php?...ard=148&page=1
    /Bozze
    Får man fråga panelen vilken image som enligt er fungerar bra och stabilt tillsammans med DM 800 HD se och en disk för inspelning??

    Stort tack till alla som svarat mig!

  8. #18
    Medlem Bozzes avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Inlägg
    93
    Tackad
    4 gånger
    Jag kör OpenPLi 2.1 ,funkar kanooooon!!
    men den är till sim2.10, vet ej hur den funkar till Ferrari.
    /Bozze

  9. #19
    Citat Ursprungligen postat av BenDover Visa inlägg
    Får man fråga panelen vilken image som enligt er fungerar bra och stabilt tillsammans med DM 800 HD se och en disk för inspelning??

    Stort tack till alla som svarat mig!
    Vet inte om jag är mentalt handikappad eller vad som händer men jag får fortfarande samma felmeddelande när jag försöker flasha boxen, se bifogat felmeddelande. Vad skall jag göra härnäst?

    error.jpg

  10. #20
    razorx
    Gäst
    Under extras klickar du i att den ska reparera sektorerna. Fungerar det inte efter det så är nog flashen skadad.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss