Sidan 1 av 4 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 35

Ämne: DM800 HD se error1 no ca found

  1. #1

    DM800 HD se error1 no ca found

    Hej!

    Fick hem min DM 800 HD SE (Clone) häromdagen, försökte då per omgående att trycka in en annan image utan att tänka mig för. Detta resulterade i felmeddelandet Erro1 no ca found.

    Har läst mig till att man löser detta genom att flasha om boxen med nollmodemkabel, saken är den att på min box finns ingen com-port??????

    Hur löser man det då???

    Så här ser min box ut i bakstycket.

    http://www.google.se/imgres?q=dm+800...w=1170&bih=771


    Tacksam för svar....

  2. #2
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Serviceporten är en special-USB. Ladda ner programmet som gör om USB -> serial från dreams webb.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  3. #3

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av Bozze Visa inlägg
    Får skaffa en USB till mini-USB kabel då. Kanske har någon liggande hemma från en gammal kamera eller liknande, kan det funka?

  5. #5
    Medlem Bozzes avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Inlägg
    93
    Tackad
    4 gånger
    Japp det ska funka med vilken USB till mini-USB kabel som helst ;-)
    /Bozze

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av Bozze Visa inlägg
    Följer anvisningarna enligt guiden men den fastnar på "waiting for acknowledge" och i lcd på boxen står fortfarande "no ca found". Vet inte om jag missförstått guiden men skall nätverkskabel kopplas mellan PC och boxen eller skall box och pc bara vara anslutna i samma nätverk?

    hur som helst ser det mörkt ut........

    Nån som kan hjälpa?

    Tack på förhand

  7. #7
    ComHit Crew Minimes avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Inlägg
    2 267
    Tackad
    247 gånger
    Antingen kör du com kabel mellan PC'n och boxen eller så kör du COM kabel och Nätverks kabel.
    Om du kör med Nätverks kabel så ansluter du dreamboxen till en router (D.v.s. att dreamboxen är i samma nätverk som PC'n).
    Asus EeeBox Slackware 64 15.0 - OSCam Build 10611 - Omnikey 3121
    Asus EeeBox Slackware 64 15.0 - Kodi 20.2
    Raspberry Pi 4 Slackware Arm 15.0 - Kodi 20.2
    Miraclebox Premium Twin HD - Openvix 5.2.040 - OSCam r11532 - (Neotion CI+ CA-modul)
    Sharp Aquos 40" LED-TV LC-40LE600S

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av Minime Visa inlägg
    Antingen kör du com cabel mellan PC'n och boxen eller så kör du COM cabel och Nätverks kabel.
    Om du kör med Nätverks kabel så kör du boxen ansluten till en router (D.v.s. att dreamboxen är i samma nätverk som PC'n).
    DM 800 HD se har ingen com port så därför använder jag mini-usb (service porten) och det verkar funka då den blir installerad i PC som com port 3. Dock har jag testat med bara USB ansluten och även med nätverkskabel ansluten, men samma fel, den fastnar på "waiting for acknowledge"

  9. #9
    ComHit Crew Minimes avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Inlägg
    2 267
    Tackad
    247 gånger
    Är det en DM800HD se så måste du troligen använda en nyare version av DreamUp
    Asus EeeBox Slackware 64 15.0 - OSCam Build 10611 - Omnikey 3121
    Asus EeeBox Slackware 64 15.0 - Kodi 20.2
    Raspberry Pi 4 Slackware Arm 15.0 - Kodi 20.2
    Miraclebox Premium Twin HD - Openvix 5.2.040 - OSCam r11532 - (Neotion CI+ CA-modul)
    Sharp Aquos 40" LED-TV LC-40LE600S

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av Minime Visa inlägg
    Är det en DM800HD se så måste du troligen använda en nyare version av DreamUp
    använder den senaste, har provat med tre olika, samma problem.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss