Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 35

Ämne: DM800 HD se error1 no ca found

  1. #11
    ComHit Crew Minimes avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Inlägg
    2 267
    Tackad
    247 gånger
    Vet inte om det är en lösning men om du nu har en DM800HD SE klon så kanske detta är en lösning?!
    http://www.comhit.net/showthread.php...a-DM800-Cloner
    Asus EeeBox Slackware 64 15.0 - OSCam Build 10611 - Omnikey 3121
    Asus EeeBox Slackware 64 15.0 - Kodi 20.2
    Raspberry Pi 4 Slackware Arm 15.0 - Kodi 20.2
    Miraclebox Premium Twin HD - Openvix 5.2.040 - OSCam r11532 - (Neotion CI+ CA-modul)
    Sharp Aquos 40" LED-TV LC-40LE600S

  2. #12
    Färsking
    Reg.datum
    Jan 2007
    Inlägg
    16
    Tackad
    1 gånger

  3. #13
    Färsking
    Reg.datum
    Jan 2007
    Inlägg
    16
    Tackad
    1 gånger

  4. #14
    Citat Ursprungligen postat av kir Visa inlägg
    Använder redan den... har testat den samt tre olika versioner av DreamUp. Samma fel med alla fyra, d.v.s. den fastnar på "waiting for acknowledge"

    "Minime" jag har flera guider att jobba efter som är ungefär liknanade, men det hjälper liksom inte då jag inte kommer förbi "waiting for acknowledge"....

  5. #15
    En lite mer långsökt förklaring kan vara att sim-kortet sitter löst. Har du varit nyfiken och öppnat boxen och "tittat" på simkortet så finns chansen att det inte har kontakt.

  6. #16
    Citat Ursprungligen postat av seven01 Visa inlägg
    En lite mer långsökt förklaring kan vara att sim-kortet sitter löst. Har du varit nyfiken och öppnat boxen och "tittat" på simkortet så finns chansen att det inte har kontakt.
    Jo det stämmer jag har öppnat boxen när jag satte in en disk. Och då öppnade jag även hållaren för simkortet för att se vad som stod på sim-kortet. skall testa att kolla över hållaren och göra ett nytt försök.. tack för tipset!

  7. #17
    Citat Ursprungligen postat av BenDover Visa inlägg
    Jo det stämmer jag har öppnat boxen när jag satte in en disk. Och då öppnade jag även hållaren för simkortet för att se vad som stod på sim-kortet. skall testa att kolla över hållaren och göra ett nytt försök.. tack för tipset!
    Har nu provat att rucka lite på simkortet och även tagit loss det och satt tillbaka det igen, men samma fel kvarstår..... fan

  8. #18
    Prova att starta boxen som vanligt samtidigt som du trycker ner sim-kortet med fingret eller nåt annat passande. Då ser du om det är det som är felet genom att boxen startar som vanligt. Om det är det som är lösningen så kommer nästa "lilla problem", att få sim-kortet att tryckas ner i det läget. Själv löste jag det med en gummifjäder och en stålpinne och lite fantasi...

  9. #19

  10. #20
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2009
    Inlägg
    310
    Tackad
    13 gånger
    Kör du med nätverk ibockat i dreamup ?? Prova isåfall att köra med den urbockad. Det kommer ta längre tid men det har fungerat för mig vid liknande fall.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss