Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 14

Ämne: Håller på att bli galen, vad behöver jag köpa?

  1. #1

    Håller på att bli galen, vad behöver jag köpa?

    Hej jag ska köpa en parabol med 2st quattro LNB's för att ta in Viasat och CanalDigital till en Dator med 4st tuners för att sedan streama vidare via TvHeadend.

    Jag har suttit och letat runt lite på http://www.hm-sat-shop.de då jag har blivit rekommenderad den sidan och dom har väldigt bra priser.

    Så här långt har jag kommit hittils:

    Gibertini Antenne 85cm grau - Parabol
    Multifeed Gibertini 2-fach variabel 3 Grad
    Inverto Quattro Black Ultra IDLB-QUTL40 0,2 dB


    Men jag förstår inte vad jag ska ha för switch för att få ihop det. Jag frågade på minhembio och fick till svar att jag behövde ha en 8/4 multiswitch eller 9/4 multiswitch om jag skulle köra med 2st quattro LNB's och kunna använda alla tv-kortets 4 tuners för både CD/Viasat. Men jag hittar ingen sådan switch.

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jun 2009
    Inlägg
    490
    Tackad
    57 gånger
    Kollat på Digisat?
    DM800HDse Klon, DM500HD, Wievsonic Vot120

  3. #3
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Här har du exempel på en 9/4 multiswitch. 9/4 betyder att den har 9 ingångar och 4 utgångar.

    http://www.hm-sat-shop.de/multischal...e-e154-ap.html

    4+4 ingångar för kablarna från dina två quattro-LNB och en ingång för vanlig marksänd TV-antenn.
    De fyra utgångarna kan du koppla till dina fyra tuners.

    Behöver du fler utgångar kan du ta denna istället:

    http://www.hm-sat-shop.de/multischal...e-e155-ap.html
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  4. #4
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    Digisat har väl klappat igen, ryktena säger att ägaren tömt bolaget 6 dragit till Tyskland.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  5. #5
    Någon som vet ifall jag även skulle kunna ta in Astra 28.2 (Sky?) förutom CanalDigital och Viasat om jag köpte en Toridal T55 istället? Jag bor strax söder om Gävle.

  6. #6
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Troligen inte.

    Det finns en chans att du kan ta emot BBC +ITV+SKY med en T90. T90 + SKY funkar.

  7. #7
    Färsking
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    10
    Tackad
    1 gånger
    Hej!

    Det kommer inte gå att ta emot sändningar från Astra 28.2 Sky om det är en HDbox som ni har från Viasat. Lösningen med parabol, 2st Quattro LNB samt en diseqc switch fr att få in både vårat utbud här på Viasat och Canal digitals fungerar, men här slutar dock vår kunskap och eventuell support i den delen.
    Som Viasatkund har du självklart tillgång till enskilda köp av både parabol och LNBn. Diseqc switch kan vi dock tyvärr inte erbjuda dig då stödet för detta hos oss utgått i dagsläget.

    Hoppas att detta klargör saker och ting.

    Mvh Angel Krotnev

    Viasat Support

  8. #8
    HD-box från Viasat...
    CS är största hotet mot dreambox.
    "FreeTV" finns inte, det är alltid någon som betalar.
    Kryptering = NDS, Conax...
    Kodning = MPEG2, MPEG4...
    OS: Ubuntu 12.04

  9. #9
    Ok, skippar nog både Toridal T55 och Sky. Men med risk för att sätta något slags världsrekord i dumma frågor så kommer en till.

    Om jag köper en Triax 78 cm Parabol och ett Triax 6° Duo-block, får jag in CD och Viasat då?

    Triax 78cm Parabol
    Triax 6° Duo-block

  10. #10
    Färsking
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    10
    Tackad
    1 gånger
    Hej

    Det är bättre om du köper så du har två enskilda LNB:n, alltså som inte sitter ihop, för då akn du justera dessa separat och det blir enklare än att justera båda samtidigt.

    Bästa hälsningar
    Linnéa Wannefors
    ViasatSupport
    socialmedia@viasat.se

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss