Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 20 av 20

Ämne: DM800HD PVR. Läst mycket men måste fråga om sim, img och BL

  1. #11
    razorx
    Gäst
    Du kan få köpa ett sim2.01 av mig om du vill.
    *edit*
    Alternativt byter vi bara simen rakt av, jag får ditt du får mitt.

    Mvh

  2. #12
    Visst, kanske det.
    Men jag skulle nog gärna vilja få mina frågor besvarade först från mitt förra inlägg.
    Varför skulle du vilja byta?

  3. #13
    razorx
    Gäst
    Du har ju uppenbarligen redan fått svar från dreamoem? Testa flasha in en sim2.01 image.

  4. #14
    Jäkla kille att hålla koll då.

    Såg det nu. Får testa så snart jag kan.

  5. #15
    razorx
    Gäst
    Ingenting undgår mig. Ingen undgår mig.

  6. #16
    hej jag skulle gärna vilja veta vad man ska göra för att få in fria kanaler via hotbird 13 E. har inget kort i dreamboxen (dm800hd pvr). när jag går in i tunerkonfigurationen så finns det inget satellite där, men själva tunern är aktiverad. har inte heller några alls aningar om vad jag gjort för fel. jag e ny på sånt kanske det som e problemet ... tack i förhand

  7. #17
    Medlem
    Reg.datum
    Nov 2004
    Inlägg
    42
    Tackad
    5 gånger
    Har du parabol

  8. #18
    jo det e parabol jag har men samtidigt kopplat till nätet som till och med funkar

  9. #19
    Jaha, jag tänkte bara uppdatera alla er som måste vara fruktansvärt nyfikna på hur det har gått för mig

    Jag har testat mig fram med olika imges ett tag. De img som är gjorde för sim2.01 har inte funkat alls.
    Dock verkar det som att de images som är gjorda för DM800HD PRV med sim2.10 SSL82 får min box att boota.

    Nu ser det dock ut som att man hamnar lite mellan två stolar för de flesta images är gjorda för antingen
    dm800hd sim2.01 eller dm800se sim.210. Jag har hittat ganska få för dm800hd sim2.10.

    Tänkte snacka lite med herrarna på dreamoemmen deras forum är nere för räkning sen några dagar.

    De img som verkar funka är
    Nemesis-2-2-svn85-ramiMAHER och nemesis-2.3-svn91-dm800hd-sim2.1-by-power-sat.

    Önskar dock att jag skulle kunna testa Pli, Gemini eller newnigma. Men där hittar jag inget alls.

    Tills vidare jobbar på att få nemesis att funka med Kabel (CH). Allt handlar om parabol när man tittar på menyerna.
    Kör Mgcamd mot en NewCS server hemma. *phew*



    Tack för att ni läser och ofta kommer med vettig input.

    edit: Testade en till img bara för att. "SIM2.01-dm800-SSL82-EN-S2-GP51"
    Den verkar också få min box att boota. Så nu känns det som att det är helt random.
    Ingen logik alls.. Känner mig som en Lemming vars huvud håller på att explodera.
    Senast redigerad av mrBlonde den 2011-09-15 klockan 17:57.

  10. #20
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlägg
    1 292
    Tackad
    139 gånger
    alla senare leveranser av dm800hd har sim 2.10, uppdatering av 2.01, fungerar alldeles ypperligt ger dig möjligheten att använda samma image till 800hd som 800se.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss