Jag har fått tag i en DM800HD PVR för en månad sedan. (Billig kopia från Kina jag vet, och jag använder TPB också.)

Lite frågor ang. SIM kort, bootloaders m.m.
Det finns tydligen olika typer av sim-kort. sim2.01 , sim2.10 bland andra, där 2.10 är nyast?
Beroende på vilket sim man har så kan man använda sig av olika bootloaders.

Jag öppnade min burk och på simkortet stod det "DM800 11301, SIM210". Även ett hologram som sade SIM210.
För att få reda på vilken BL som funkar så flashade jag med "secondstage-dm800-69.nfi" samt #70, #72. (DreamUp 1.3.3.4)
Den enda som inte fick Ca error var 69'an. Jag trodde att SIM210 använde sig av nyare BL? Jag inser att det kineserna skriver på simkoret inte alltid är relaterat med verkligheten och att mitt simkort kan vara gammalt.

Man skall tydligen kunna hålla i powerknappen på boxen medans man sätter i strömmen för att få se sim-version men på min burk är det ingen skillnad om jag håller i knappen eller ej när jag sätter i på ström. Trasig box?

Jag har testat väldigt många img nu den enda som jag fått funka är NabiloBlackHole 800-06-69 men jag gillar inte den då jag inte lyckades installera softcam. (van vid Pli för dm500c).

Nån som kan bekräfta mina tankar kring sim/BL eller korrigera mig. Kanske något tips eller rent av en konkret lösning.

Tack för att ni läst.