Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Lite funderingar som jag vill ha bekräftade el dementerade

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    Jul 2011
    Inlägg
    85
    Tackad
    1 gånger

    Lite funderingar som jag vill ha bekräftade el dementerade

    1. Kan jag köpa mig typ en Dreambox 500 S och sätta i ett helt nytt viasatkort och sen dela ut detta via nätverket till tex mitt sovrum? (Vet att det funkar med CD)

    2. Har förstått att jag måste ha OSCAM för att det ska funka med viasat. Kan man installera OSCAM på en dreambox eller måste jag ha en ren linux dator med kortläsare osv?

    3.Stämmer det att ett viasat kort blir låst till originalboxen om man stoppar in det där en gång?

    4. Kan viasat låsa upp kortet om jag tex drar en vals hos kundtjänst att jag måste ha en annan box pga tex grinig flickvän som inte gillar fjärren?

    5. Kan det bli problem med uppdatering av kortet om det inte sitter i en original viasat box?

    6. Säg att jag tex har många rum i mitt hus (många barn) och vill dela till alla mina barn. Är då en DM 800 bättre än DM 500?

    7. Har hört att man inte kan cardshara viasats HD kanaler? Stämmer det?

    8. Kan jag se på HD kanalerna om jag har en DM 500 HD box med kortet i, som är kopplad till min tv även om jag inte kan se i andra rum?

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    1. Ja, men inga HD-kanaler
    4. Nej
    7. Ja
    8. Nej

  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    260
    Tackad
    13 gånger
    1. Ja.
    2. Du kan installera det på en box.
    3. Gäller bara HD-kanalerna så vitt jag vet.
    4. Boxar kan gå sönder så det måste ju gå att paira om ev få nytt kort.
    5. Problem kan alltid uppstå men rätt inställt ska det funka.
    6. Skulle säga att en PC är att föredra men det funkar med båda boxarna med.
    7. Det stämmer.
    8. Nej.

    Är novis på området så reserverar mig för ev fel
    DM800 HD SE • DM800 HD PVR (Klon) • HTPC - OpenELEC

  4. #4
    Seniormedlem bpls avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    870
    Tackad
    23 gånger
    3. Kortet blir inte låst till Viasat mottagare om du aktiverar kortet i den mottagaren. Kortet funkar i OSCam ändå. HD kanalerna är däremot låsta till Viasat mottagare.

    5. Om kortet sitter i Viasat mottagare blir det inte problem med kort-uppdateringar. Sitter kortet i en DM500 med OSCam kan det bli problem om inte klient/server är korrekt konfad...
    | DM500S - OpenPLi | T55 - 0.8W 4.8E 13E 19.2E |

    BLACK AT HEART!

  5. #5
    Medlem
    Reg.datum
    Jul 2011
    Inlägg
    85
    Tackad
    1 gånger
    Stort tack till alla som svarat.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss