Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Dreambox 500 hänger sig?

  1. #1
    Seniormedlem wizzs avatar
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    178
    Tackad
    6 gånger

    Dreambox 500 hänger sig?

    Min box har fungerat felfritt i flera år men idag så var jag tvungen att bryta strömen för elektrikern och nu kommer boxen inte igång.
    Den hänger sig vid GP loggan och där är det stopp har testat flera gånger och samma resultat? någon som har ett förslag på lösning??

    Har blåst en hel del ute kan det vara så att tallriken vridit sig och det är det som kan orsaka det ? käns inte så men vem vet ?
    Har ni andra förslag på vad det kan vara så är jag tacksam för svar.

  2. #2
    razorx
    Gäst
    Testat att annvända telnet?

  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2007
    Inlägg
    337
    Tackad
    26 gånger
    Om GP loggan finns där, så kan det vara två saker:
    1) tryck på OK knappen, eller meny, om du får upp kanallista eller menyn så är den alive, parabolen kan ha flyttat sig
    2) ifall GP-loggan inte försvinner, så kan nätaggregatet ha gett sig. Det blir så, när den varit strömlös ett tag. Det blir lite varmt i den burken, och när de kinesiska elektrolytkondensatorerna har svalnat, så torkar de snabbare, och nätaggregatet kommer senare inte igång (ibland).
    Testa med ett annat nätaggregat, brukar vara det första man skall titta på. Om du inte har ett extra, kolla ifall du har någon extern hårddisk, med strömförsörjning, de brukar ha samma spänning och strömstyrka (+12V, 2A) och fungerar jättebra.
    Lycka till !

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss