Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 11

Ämne: Få vidoeguard (total tv) kort att fungera i dm500

  1. #1

    Få vidoeguard (total tv) kort att fungera i dm500

    Hej Allihop

    Har en clone dm500 med gimeni V4,30 och har fått en videoguard kort med programpaket totaltv. Vad är det för cam jag ska använad för att få bild på dreamboxen.

    Är inte intresserad av att dela kort endast få det att funka på min dreambox.

    Kan tillägga att jag testade lite med olika cam´s och lyckades bränna kortet. (den fastnade i boxen och när jag drog ut den hade chipet bränts)

    Nu har jag fått ett nytt kort och vill inte testa mig fram utan kolla om någon av er vet vilken cam man ska använda.

    Tack för hjälpen på förhand.

  2. #2
    Donator forhikes avatar
    Reg.datum
    Nov 2003
    Inlägg
    560
    Tackad
    9 gånger
    tror total tv måste ha 3-3.3v för att inte bränna kortet, omnikey ska vad jag hört fungera bra som kortläsare för total tv.

    b.r

  3. #3
    Hej

    Skulle du kunna förklara lite mer? Vad betyder 3-3.3 för något? och omnikey är det en cam?

  4. #4
    Seniormedlem nicolitos avatar
    Reg.datum
    Nov 2006
    Inlägg
    763
    Tackad
    50 gånger
    Det är en kortläsare men den kommer inte hjälpa eftersom Total tv nu endast går att se i originalboxen
    Raspberry Pi /Smargo+ reader
    Oscam server
    MOVISTAR+ Premium Extra
    Canal Digital Familjepaketet
    Vu+ Duo2 och Vu+ Solo2
    Toroidal 90-30W-1W-13E-16E-19,2E-23,5E-28,5E
    [/h]

  5. #5
    Donator forhikes avatar
    Reg.datum
    Nov 2003
    Inlägg
    560
    Tackad
    9 gånger
    gäller det alla kanler inkl sd?

    b.r

  6. #6
    Medlem
    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    115
    Tackad
    9 gånger
    forhike, ja.. TotalTV har väll bara SD? mina fungerar inte heller tyvärr




    EDIT: de har även HD. Men TotalTV är helt dött om du inte har orginalboxen.

  7. #7
    okej. Låter jätte skumt att man inte kan använda en dreambox för att se på kortet.
    MEn tack i alla fall.

  8. #8
    Seniormedlem nicolitos avatar
    Reg.datum
    Nov 2006
    Inlägg
    763
    Tackad
    50 gånger
    Citat Ursprungligen postat av yzoon Visa inlägg
    okej. Låter jätte skumt att man inte kan använda en dreambox för att se på kortet.
    MEn tack i alla fall.
    På vilket sätt tycker du det låter skumt? Hade det inte varit för alla dessa payservers så hade kanske inte vissa operatörer parat sina kort med sina mottagare.
    Raspberry Pi /Smargo+ reader
    Oscam server
    MOVISTAR+ Premium Extra
    Canal Digital Familjepaketet
    Vu+ Duo2 och Vu+ Solo2
    Toroidal 90-30W-1W-13E-16E-19,2E-23,5E-28,5E
    [/h]

  9. #9
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    För att TotalTV antagligen kräver att alla kort är kopplade till boxen numera. Det är ju bara en tidsfråga innan det blir så för ALLA leverantörer, bolag, kort och boxar, just pga att folk försöker fuska hela tiden. Då pratar jag inte om kortdelning i hemmet utan dom som vill tjäna pengar på det och köra kortservrar man kan koppla upp sig mot över internet osv.

    Som vanligt ett fåtal som förstör för alla andra.

  10. #10
    Jag tycker det är skumt pga att jag inte har i syfte att dela ut, utan bara använda kortet för eget bruk. Då tycker jag att det borde funka. Men men. Inget att göra åt saken. Tack i alla fall.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss