Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Krypterad kanal MB8

  1. #1

    Krypterad kanal MB8

    Tjenare grabbar.
    Får upp krypterad kanal på min Miraclebox 8 HD PVR med jämna mellanrum. Håller i sig i 5sek ungefär sen hoppar det igång igen. Nån som vet vad det kan vara? Har även laddat ner pluginet xmlEPG eller vad det heter som fungerade skitbra, ett tag. Nu står det "nätverk kan inte nås". Men jag får kontakt med server för mjukvarnedladdning och hittar den hur bra som helst med DCC. Hjälp pls

  2. #2
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Vilken diskriminering, tänk att det finns duktiga tjejer här på forumet oxå.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Ibland kan det stå krypterad signal istället för svag signalstyrka. Har du bra signalstyrka på andra kanaler på samma transponder.

  4. #4
    Åfan. Får ursäkta. Tack för tipset, ska kika på det när jag kommer hem. Har problem vid ogynnsamma väderförhållanden med signalstyrka på Viasat. Nu har jag så klart aldrig tänkt på vilken kanal jag harft på när jag fått meddelandet. Tack för svar grabbar/tjejer =)

  5. #5
    Nu har jag kollat lite här hemma. Ligger på ca75% på viasat. Då känns det som att det kan vara som en trolig bov att den droppar lite i styrka och jag får krypterad kanal till följd. Pratade med en på jobbet som också har en MB och han hade också samma fenomen ibland, och även han kunde ha lite dålig signalstyrka. Vad tror ni om det andra problemet då med xmlTV epg? Flashat med den firmware där den ligger med, sen uppdaterat till senaste efter det. Måste jag flasha om?

  6. #6
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jul 2005
    Inlägg
    338
    Tackad
    24 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Hassan12 Visa inlägg
    Vad tror ni om det andra problemet då med xmlTV epg?
    Har samma problem på mb9, började för någon dag sedan. kan ju var något problem med serven där xmltv hämtas ifrån

  7. #7
    Hållit koll på det här problemet nu ett tag. Och jag vet minte vad jag kan härleda det till. Har väldigt bra signalstyrka på Thor men även på dessa kanaler uppstår det problem med krypterad kanal. Har nu bytt tillbaka till min DM500HD i V-Rummet och har inte haft några problem med frysningar sen dess. Är det nåt hårdvaruproblem som MB8 har? 3st jag pratat med har fått skicka tillbaka sina boxar för de hade problem med nätverket. Akilleshäl för MiracleBox? Har ni andra som har en MB8 aldrig problem med att bilden fryser eller att det står krypterad kanal?

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss