Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Äldre CA-moduler! Går dom att använda nu med en uppdatering?

  1. #1

    Äldre CA-moduler! Går dom att använda nu med en uppdatering?

    Har rotat fram mina gamla CA-moduler och funderar på om det är någon av dem som går att använda nu med lite uppdatering.

    Har 2 st viaccess, 2 st conax, 1 st oanvänd cryptoworks och 1 st irdeto allcam tror jag den hette när det begav sig.

    Framförallt funderade jag på om det går att uppgradera Cryptoworks camen så jag kan sälja den så den aldrig används. Vet iof inte ens om något kör den krypteringen längre.

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Viaccess är det vad jag vet bara någon porrkanal som använder. Vilket gör att de kan vara begärliga därute... ;-)
    CONAX Hur gamla är dem? Jag har en jag tror är från 2006 och som med glädje avkodar Canal Digitals alla kanaler i Familjepaketet (även HD)

    Dina egentliga frågotr kan jag inget om. Tror att det finns kabeltvkanaler som använder Cryptoworks i Sverige, men har de parning så hjälper det inte med rätt modul.

  3. #3
    Det var som fan. Men vad kör Viasat för något nu då? Tror att dessa moduler är från 90 talet.

    Cryptoworks har som använt i Polen bla så jag tänkte kolla om jag kan få ordning på den och slänga upp den på Ebay.

    Får söka vidare om ingen annan vet ngt här.

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2005
    Inlägg
    237
    Tackad
    22 gånger
    Tele2 kör Conax i sina kabeltvnät, Där fungerar de gamla canal+ modulerna kanon. (trots att tele2 säger motsatsen).

  5. #5
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Jag vet då jag själv kört under längre tid att Conax v3.03 cam fortfarande fungerar med moderna Canal Digital kort. Men det som de flesta kör med nu är ju v5.0 (vet inte om v6.0 CAM finns att få).

    Viaccess är det bara fåtal kanaler som kör med numera, dessutom finns det många olika versionsnummer osv, så det är mindre säkert om äldre CAM prylar fungerar man kanske måste köpa ny ändå.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss