Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Openpli och subtitles?

  1. #1

    Openpli och subtitles?

    Har installerat Openpli 2.1 beta ( tror jag det är ) på min dm800 , men jag får inte subtitles och fungera . hur ska jag gå till väga för att få subtitles?

    EDIT

    Fick det och funka med den gula knappen
    Senast redigerad av cardiel den 2011-09-14 klockan 09:31.

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    May 2006
    Inlägg
    44
    Tackad
    2 gånger
    Är inte gula knappen timeshift knappen, dvs paus.

    På min är den det default iallafall.

    Jag är kvar på 1.0 bara för att inte kunnat hitta vart man sätter igång dem i 2.1, men du verkar gjort det, vad hände när du tryckte gul knapp?

  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2005
    Inlägg
    1 682
    Tackad
    90 gånger
    gul knapp 2 gånger

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlägg
    1 292
    Tackad
    139 gånger
    finns även i meny, för att slå på till samtliga kanaler i pli 2.xx

  5. #5
    Hej

    Jag får tyvärr bara upp text på vissa kanaler. De flesta filmkanalerna men inte alla. Försökte söka efter ev plugin att installera men kan inte få till det iaf. Jag kör OpenPLi 2.1 beta på en 800HD SE box. Har ni laddat ner något specifikt plugin för att få till textning på alla kanaler?

  6. #6
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2005
    Inlägg
    1 682
    Tackad
    90 gånger
    Jag använder OpenPli har text på alla kanaler som är textade.
    Vilka kanaler får du ej text på?
    Senast redigerad av ricki den 2012-01-12 klockan 08:28.

  7. #7
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2006
    Inlägg
    865
    Tackad
    55 gånger
    Det man inte vet, har man ingen aning om!

  8. #8
    Medlem
    Reg.datum
    Dec 2011
    Inlägg
    121
    Tackad
    1 gånger
    Jag har en 800 hd se med openpli och har märkt att jag inte kan få svensk text på sfkanalen. Hur kan det komma sig? Har provat att välja även för hörselskadade men icke. Norska osv funkar direkt. Jag är inte döv och svenska är mitt modersmål men med en 8mån bebbe kan det vara bra med lågvolym och text istället. Tips?

  9. #9
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2005
    Inlägg
    1 682
    Tackad
    90 gånger
    Då är kanalen inte textad på svenska.

  10. #10
    Verkar som jag har varit på och pillat för mkt på min box nu igen, för nu funkar inte subtitles i pvr eller media player vilket det gjorde före.
    Jag kör filmer från min hemma-pc så jag kör alltså via en nätverksdisk till min dm800se. Filmerna ha en .srt fil som heter exakt samma som filmen och startar jag filmen och trycker jag gul knapp så hittar den textfilen, men ingen text visas.

    Filmer med en lös .srt fil som jag vet har funkat på min gamla DM500 funkar inte nu.

    Någon som har något använbart tips?

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss