Resultat 1 till 10 av 16

Ämne: Parabol på balkong...

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Tackad
    53 gånger
    Shabo, tja, det är möjligt man kan ha den lägre men jag är tveksam till det. Jag tror INTE grannarna klagar eftersom parabolen då blir placerad inne på balkongen. Det är i princip den regeln som gäller nästan över allt i Sverige. Så länge parabolen står på stativ, monterad osv, inne på balkongen kan den inte ramla ner osv och skada någon annan.

Så denna lösning brukar accepteras av alla värdar, BRFer osv. Det är när man vill montera på balkongräcke, hänga den utanför osv som man kan få problem. Allt beror på inställningen hos bolaget (värden) eller BRFen osv. Det är ju lite märkligt att folk tycks ha problem med BRFer, där borde man vara mer förstående tycker jag. Det är ju bara för BRFen att anlita en firma som monterar och garanterar att det är en säker installation så är det ju inte några problem.

Dessutom om det är många som vill ha parabol kan man ordna med gemensam lösning så slipper man paraboler på alla balkonger osv. Det är ju bara en fördel tycker jag. Så typiskt att folk är gnälliga och sura.

Citat Ursprungligen postat av DennisOlof Visa inlägg
    Shabo, tja, det är möjligt man kan ha den lägre men jag är tveksam till det. Jag tror INTE grannarna klagar eftersom parabolen då blir placerad inne på balkongen. Det är i princip den regeln som gäller nästan över allt i Sverige. Så länge parabolen står på stativ, monterad osv, inne på balkongen kan den inte ramla ner osv och skada någon annan.

Så denna lösning brukar accepteras av alla värdar, BRFer osv. Det är när man vill montera på balkongräcke, hänga den utanför osv som man kan få problem. Allt beror på inställningen hos bolaget (värden) eller BRFen osv. Det är ju lite märkligt att folk tycks ha problem med BRFer, där borde man vara mer förstående tycker jag. Det är ju bara för BRFen att anlita en firma som monterar och garanterar att det är en säker installation så är det ju inte några problem.

Dessutom om det är många som vill ha parabol kan man ordna med gemensam lösning så slipper man paraboler på alla balkonger osv. Det är ju bara en fördel tycker jag. Så typiskt att folk är gnälliga och sura.
    Jo, det är ju det jag tänkte. Då borde dom inte kunna säga något. Undrar dock vart gränsen går med "innanför"...
    Då är frågan vilket monteringsalternativ som är vettigast. Funderar på att fixa ett L-rör som man kan fästa i väggen, rätt nära. Bättre det än i balkongtrallen antar jag...

I min brf har vi faktiskt fiber från telia och deras löjliga grundutbud av kanaler ingår i hyran, därav vill dom väl inte ha folk med parabol, men jag är ju van vid min dreambox och parabol...

tack för svar!

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss