Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 20 av 20

Ämne: Timeshift och Inspelning

  1. #11
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlägg
    1 292
    Tackad
    139 gånger
    tyvärr har pli inte kopplat timeshift till pauseknappen, en lösning är multiquickbutton, en annan är att köra keymap från ex gemini, en tredje jag använder på pli är multiquickbutton och addera timeshift till gula man får då välja ljud eller starta timeshift, sedan funkar ordinarie pausknapp på svarta dosan.

    O.B.S detta är svart fjärr med egen pausknapp
    Senast redigerad av crille44 den 2011-09-18 klockan 13:24.

  2. #12
    Donator sleddogs avatar
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlägg
    1 355
    Tackad
    21 gånger
    Citat Ursprungligen postat av cardiel Visa inlägg
    Det gör det inte på min , kommer ljud och text direkt. Jag har ingen audio knapp, jag har en svart fjärr om det spelar någon roll?
    Hur många rader knappar har du på din fjärrkontroll?
    På den senaste fjärren så har du en knapp med play/paus tecken under raden med de färgade knapparna på som du startar timeshift med.
    Möjligt att du måste ladda ner en annan keymap om du kör PLi....

  3. #13
    Fick det och funka genom ett tips jag fick , fick installera multiquickbutton ställa in en knapp på timeshift så funka det.

    Hade ju vart ännu bättre och få autotimeshift och funka men det vill sig inte för mig.. =/ går inte backa automatiskt efter jag installerat pluginen

  4. #14
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlägg
    1 292
    Tackad
    139 gånger
    Det lustiga med Pli är när man startat timeshift med mappade gula så funkar play/pause så länge man är kvar i timeshift
    Vad menar du med backa automatiskt ?

  5. #15
    autotimeshift. startas inte timeshift automatiskt vid varje kanalbyte då? så man inte behöver starta timeshift manuellt

  6. #16
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlägg
    1 292
    Tackad
    139 gånger
    okay nu förstår jag vad du menar, alltså autostart av timeshift, jo det ska fungera på det vis du beskriver, du måste in i settings för autotimeshift efter installation

  7. #17
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2009
    Inlägg
    145
    Tackad
    6 gånger
    Snor tråden då jag någorlunda är inne på samma ämne
    Jag vill kunna starta en inspelning och börja titta på den cirka 10-15 minuter senare, för att sen när reklamen kommer när jag tittar på den pågående inspelningen kunna spola framåt. Jag har för mig att det har gått, men när jag väljer record, och sen tittar på den får jag upp nån varning när jag vill spela. Dock funkar det ju att pausa och spola fram/bak när jag kör timeshift.

  8. #18
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlägg
    1 292
    Tackad
    139 gånger
    Det funkar alldeles utmärkt att göra så murre87, knapp 9 står default på 300 sekunder hopp framåt passar reklam ganska bra

  9. #19
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2009
    Inlägg
    145
    Tackad
    6 gånger
    ofasen.
    ska testa
    Vart ställer man in intervallet för knapparna?

  10. #20
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlägg
    1 292
    Tackad
    139 gånger
    meny inspelningar

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss