tyvärr har pli inte kopplat timeshift till pauseknappen, en lösning är multiquickbutton, en annan är att köra keymap från ex gemini, en tredje jag använder på pli är multiquickbutton och addera timeshift till gula man får då välja ljud eller starta timeshift, sedan funkar ordinarie pausknapp på svarta dosan.
O.B.S detta är svart fjärr med egen pausknapp
Senast redigerad av crille44 den 2011-09-18 klockan 13:24.
Fick det och funka genom ett tips jag fick , fick installera multiquickbutton ställa in en knapp på timeshift så funka det.
Hade ju vart ännu bättre och få autotimeshift och funka men det vill sig inte för mig.. =/ går inte backa automatiskt efter jag installerat pluginen
Det lustiga med Pli är när man startat timeshift med mappade gula så funkar play/pause så länge man är kvar i timeshift
Vad menar du med backa automatiskt ?
autotimeshift. startas inte timeshift automatiskt vid varje kanalbyte då? så man inte behöver starta timeshift manuellt
okay nu förstår jag vad du menar, alltså autostart av timeshift, jo det ska fungera på det vis du beskriver, du måste in i settings för autotimeshift efter installation
Snor tråden då jag någorlunda är inne på samma ämne
Jag vill kunna starta en inspelning och börja titta på den cirka 10-15 minuter senare, för att sen när reklamen kommer när jag tittar på den pågående inspelningen kunna spola framåt. Jag har för mig att det har gått, men när jag väljer record, och sen tittar på den får jag upp nån varning när jag vill spela. Dock funkar det ju att pausa och spola fram/bak när jag kör timeshift.
Det funkar alldeles utmärkt att göra så murre87, knapp 9 står default på 300 sekunder hopp framåt passar reklam ganska bra
ofasen.
ska testa
Vart ställer man in intervallet för knapparna?
meny inspelningar