Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 11

Ämne: Inspelning Gemini PVR600

  1. #1

    Inspelning Gemini PVR600

    Hej!

    Ursäkta min okunskap, men har installerat en Hdd (intern) i min DM600PVR. Har en äldre Gemini 4.20 eller liknande installerad. Min fråga är vilka kommandon styr inspelning? Tyker allting verkar helt ologiskt. Har hittat den s.k. timeshift-fuktionen, och fil-läge. Men hur ställer man t.ex. timer-inspelning? eller hur spelar man in direkt från EPG? Tycker det verkar väldigt ologiskt med funktionerna. Ser ju vilka kommandon som finns på de färgsatta knapparna på fjärrkontrollen, men det säger ju ingenting om hur man ställer timer t.ex.?

    Tar tacksamt emot tips och guider på hur inspelningsförfaradet bör skötas med denna box och image.

    Tack på förhand!

  2. #2
    Finns det verkligen ingen som kan detta?

  3. #3
    Jag använder multiepg, markerar programmet trycker grön knapp 2 gånger för timer.

  4. #4
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    Klart läge att uppdatera din image, troligen så saknar din version av GP timerfunktionen.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av matkoh Visa inlägg
    Hmmmm.

    Klart läge att uppdatera din image, troligen så saknar din version av GP timerfunktionen.
    Vilken av Gemini-images rekommenderas? Skall tilläggas att boxen är en Clone. Och hur får jag min EPG att uppdatera sig fullt ut????????

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av BenDover Visa inlägg
    Vilken av Gemini-images rekommenderas? Skall tilläggas att boxen är en Clone. Och hur får jag min EPG att uppdatera sig fullt ut????????
    testar att göra en *bump*

  7. #7
    Seniormedlem Ibrahims avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    1 898
    Tackad
    206 gånger
    gemini 4.70 är så stabil allt funkar perfekt
    om du vill spela in nåt du trycker på video knapp sen radio knapp inspelningen börjar direkt

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av Ibrahim Visa inlägg
    gemini 4.70 är så stabil allt funkar perfekt
    om du vill spela in nåt du trycker på video knapp sen radio knapp inspelningen börjar direkt
    Tack för ditt svar, dock kvarstår två viktiga frågor för mig.

    1.) Hur får jag fram timer-inspelning på gemini med denna box?

    2.) Hur får jag min EPG fullt uppdaterad??? Har testat att låta boxen stå på Viasat History etc etc men det verkar funka väldigt dåligt.....

  9. #9
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2010
    Inlägg
    300
    Tackad
    7 gånger

    Hmmmm

    Citat Ursprungligen postat av BenDover Visa inlägg
    Tack för ditt svar, dock kvarstår två viktiga frågor för mig.

    1.) Hur får jag fram timer-inspelning på gemini med denna box?

    2.) Hur får jag min EPG fullt uppdaterad??? Har testat att låta boxen stå på Viasat History etc etc men det verkar funka väldigt dåligt.....

    Har du någon gång kollat i bruks till box det står där !

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av pixy Visa inlägg
    Har du någon gång kollat i bruks till box det står där !
    hade jag ägt en bruks hade jag gjort det......

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss