-
Färsking
Hej Wildone
Det har att göra med min kortserver som slutar att ge mina 2 boxar bild, även om newcs visar på att allt är ok.
Mina 2 dm800 boxar går via routern (som inte slutar att fungera har kontakt hela tiden) till servern och när jag följer loggen på newcs står det att alla ecm:s är ok och den vidarbefordrar till boxarna. Bytte till Omnikey läsare för ett tag sen och jag tror det är där problemet ligger.
Jag kan själv gå in och starta om newcs för att få det att fungera igen är bara frustrerad över att jag måste göra det och inte hittar felet.
Min fru och resten av familjen fixar det däremot inte och därför vill jag ha en snabbfix tills jag löst det egentliga problemet.
P.s Datorn behöver inte startas om, bara newcs. Jag kör autostart vid reboot via etc/init.d och en reboot startar om newcs, som sagt bara en snabbfix.
Nu fick du en hel utläggning och ett större problem att lösa. Är tacksam att du svarar men du behöver inte lösa hela problemet till mig det kan jag försöka läsa och köra trial and error med.
Tack för visat intresse
Taggar för det här ämnet
Behörigheter för att posta
- Du får inte posta nya ämnen
- Du får inte posta svar
- Du får inte posta bifogade filer
- Du får inte redigera dina inlägg
-
Forumets regler