Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Ställa in parabol, Multiswitch, mottagare för Viasat och CanalDigital?

  1. #1

    Ställa in parabol, Multiswitch, mottagare för Viasat och CanalDigital?

    Hej jag har försökt att få ordning på min nyinköpta parabol med tillbehör för att kunna titta på CD och Viasat.

    Jag har en Triax 78cm parabol med ett 6 graders lnb-hållare och dubbla quattro lnb's. Har även en 9/4 multiswitch och en Vu+ Duo box.

    Jag har satt upp parabolen och kopplat in alla lnb's till switchen och vidare till min box. Men jag får inte till det.
    För det första så förstår jag inte hur jag ska ställa in switchen, det står något om att man kan skicka 22khz till lnb C,D eller G,H. Vad betyder det?


    IMG_20110921_190427.jpgIMG_20110921_190522.jpg

    För det andra så undrar jag hur jag ska veta hur jag ska ställa in parabolen, jag har provat med en satfinder men den piper hela tiden och jag antar att det är switchen som sabbar för den. Har även provat med dishpointer appen men får inte det att funka heller.

    Och för det tredje, när jag väl har kommit på hur parabolen ska stå. Hur ska jag då ställa in boxen för att kunna söka in alla kanalerna. Jag har kollat runt i menyerna lite men fattar inget. Finns enkelt, avancerat, toneburst, disenq, loopthrough mm.

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    >ror inte att switchen behöver ställas in alls

    Ja, den piper hela tiden. men mer ju närmare rätt låge på parabolen du kommer. Enklast är att om du ansluter parabolen direkt till en LNB och ställer in parabolen. Tänk på att ställa in rätt LNB mot rätt satellit, annars kan du bara ta in en i taget... (Finns beskrivet ett antal gånger på forumet)

    Det borde vara DISEqC 1.0 du skall ställa in mottagaren på.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss