Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 15

Ämne: DM500 med defekt tuner

  1. #1

    DM500 med defekt tuner

    Hej

    Jag har en DM500 hemma som verkar ha en trasig/ej fungerande tuner i sig, den har aldrig fungerat. Jag får konstiga error-meddelanden när jag kör en kanalsökning och har efter en del googlande dragit slutsatsen att det är just tunern som är problemet. Mailade Mydalle som jag köpt den ifrån och fick detta till svar:

    Hi
    I see, I think is a little problem, you just connect this two point, I have already show in this picture.

    Är det någon som kan dra några slutsatser kring detta. Är tanken att jag ska starta igång boxen och sen ansluta dessa två punkter och att detta då skulle få tunern att fungera. Har försökt maila tillbaka till mydalle, men nu har det gått två veckor utan svar. Noterade just att bilden visar en 500S, jag har en 500C, men det ska väl inte vara någon skillad i just detta fall. Är det någon som kan har kunskap runt detta?
    Bifogade bilder Bifogade bilder

  2. #2
    fungerar resten av boxen felfritt?

    Har en 500s som tunern inte funkar på eller ja det e vad jag har konstaterat (utan att veta säkert) men om det skulle gå att få igång den
    igen så vore det bra.

    Har du testat tipset som du fick av Mydalle?

  3. #3
    Medlem majstors avatar
    Reg.datum
    Jun 2008
    Inlägg
    103
    Tackad
    4 gånger
    P-MOSFET transistor Q72 FDN358, SpojiDiS 1.jpgUntitled-2.jpg

  4. #4
    Medlem majstors avatar
    Reg.datum
    Jun 2008
    Inlägg
    103
    Tackad
    4 gånger
    späninngvrijednosti.jpg på korekt q72

  5. #5
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2010
    Inlägg
    184
    Tackad
    3 gånger
    Har du köpt den från mydalle? Hur länge har du haft den tills den gick sönder?

  6. #6
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Oct 2007
    Inlägg
    254
    Tackad
    2 gånger
    Har ni lust att kika på min tråd också? (defekt dm500s) helt ny från DX.. se bilder.
    http://www.comhit.net/showthread.php...rch-i-ny-dm500
    ~~ Allt som finns i luften är gratis ~~

  7. #7
    Hej, ursäkta att jag inte läst i tråden. Jag fick den defekt från mydalle, beställde ett par stycken och en var trasig. Fick tipset av mydalle att koppla ihop punkterna på bilden. Det jag inte förstår är hur jag ska koppla ihop dom, men jag antar att det är som Majstor säger, att jag ska tillföra spänning på båda punkterna. Hur gör jag enklast detta och vad ska jag tänka på för att inte förstöra boxen?

    Resten av boxen fungerar felfritt, det är bara tunern som inte fungerar.

  8. #8
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Lämpligen löder du ihop punkterna så du kortsluter dem.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  9. #9
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2010
    Inlägg
    184
    Tackad
    3 gånger
    Vill inte mydalle byta ut den då? Jag som tänkte beställa från mydalle också dm 500s. Undrar vad jag skulle göra om jag fick trasig box som dig. Jag kan inget om sånt. hör av dig sen hur det har gått.

  10. #10
    tack så jättemycket majstor nu funkar min 500s box igen

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss