Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: DTS downmix till 800-klon med GP3

  1. #1
    Seniormedlem Jicaralas avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Inlägg
    291
    Tackad
    24 gånger

    Cool DTS downmix till 800-klon med GP3

    Hej!

    Har en fråga, sitter på en DM800-klon med Gemini3. Testade för skoj skull att spela upp en x264/mkv-film från min mountade mapp i XP på boxen, vilket fungerade kanon, även med srt-texten . Ljudet fungerar dock inte och jag har läst mig till att min box inte stödjer DTS-ljud. Men då undrar jag om det går att få boxen att skicka hela DTS-strömmen till min reciever? För DD-ljud fungerar ju på det sättet när jag ser på tex SVTHD. Men som jag förstår är detta inte möjligt, just för att boxen inte fixar det?

    En annan lösning är något plugin som heter typ dtsdownmix, som gör om DTS-strömmen (till stereo antar jag? Får duga isf) i realtid som jag förstår det? Finns det någon som vet om detta plugin (eller något annat med likadan funktion) fungerar till en 800-klon med Gemini3/GP3?

    Tacksam för svar!!

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlägg
    1 292
    Tackad
    139 gånger
    det är hårdvara som saknas, vad jag vet är det ingen som fått det fungera på 800 däremot 800se, men vlc grejar det på en 800, jag kunde köra mkv klockrent från datorn med dts ljud, fick trixa lite med hårdvarustöd i datorn påslaget annars laggade det samt ställe upp värdena i botten på vlc plugin, downmix är till för att lyssna på AC3 ljud eller DTS ljud omvandlat till ljud som gamla tv klarar

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss