Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: 0 i SNR och 0 i BER 90+ på AGC. Vad är problemet?

  1. #1

    0 i SNR och 0 i BER 90+ på AGC. Vad är problemet?

    Hej!

    Har inhandlat en norden parabol men när jag nu har kopplat ihop allt så hittar den inga sateliter. Det spelar ingen roll hur mkt jag vrider och vänder. Allt är rätt kopplat och jag har även testat en annan disecswitch från biltema men det var inte det som var problemet. Jag har några tallar ståendes 40 meter ifrån parabolen där signalen ska komma in men det borde ändå finnas någon form av signal även om tallarna skulle störa den. Jag har några andra grannar här som har och dom har inget problem med sin.

    Jag har även provat att koppla förbi disec direkt i ett huvud men det fungerade ej.

    Ska även tillägga att jag inte har hållit på med detta förut.

  2. #2
    Medlem Nille_DMs avatar
    Reg.datum
    Nov 2010
    Inlägg
    61
    Tackad
    5 gånger
    Till att börja med så kan du ignorera AGC och BER värdena. koncentrera dig på SNR istället.
    Kolla in denna guide från CD http://www.canaldigital.se/upload/Ku...al_Digital.pdf
    sidan 6 och framåt är intressanta för dig.
    Guiden syftar till dig med nordenparabol. vilket jag antar att du har/eller tänkt använda. dvs. 0,8gr samt 5,0gr
    ______________________________________________
    Kör numer med Vu+ Duo2. 2xS2 + C/T tuner. har övergett drömlådorna

  3. #3

  4. #4
    Seniormedlem hoggans avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    Inlägg
    253
    Tackad
    8 gånger
    dishpointer´s LNB Skew värde kan vara värt att ställa in har jag märkt på en del paraboler.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss