Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 21 till 30 av 33

Ämne: Hjälp angående parabolstorlek

  1. #21
    Vilken storlek på Disc skall jag ha för att få in BRA motagning på både viasat och cd om man bor i södra sverige? Räcker TRIAX tallrikpaket 88cm med rör/väggfäste ? Eller Triax parabol 78cm?

  2. #22
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Det finns folk som har bra mottagning med ett monoblock på den parabol som meföljer VIASAT-paketen (40cm?). Bägge skålarna kommer att fungera ifall installationen görs ok.

  3. #23
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    Storleken på pottan är HELT avgörande på var du bor, i Skåne duger säkert Viafnatts fjollpotta, men i Kiruna så bör du ha MINsT en TD-88
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  4. #24
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Just det. Antar att det är därför det står södra Sverige i inlägget. I England (Oxfordshire) t.ex. är 1 m lämplig för Viasat.

  5. #25
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    Södra Sverige för mig är söder om Lule-älven, likväl som Norrland för Stockholmare är norr som Skanstull.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  6. #26
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Bort från huvudämnet, men allt norr om Växjö är Norrland.

  7. #27
    Citat Ursprungligen postat av satwizz Visa inlägg
    Vilken storlek på Disc skall jag ha för att få in BRA motagning på både viasat och cd om man bor i södra sverige? Räcker TRIAX tallrikpaket 88cm med rör/väggfäste ? Eller Triax parabol 78cm?
    Jag har en Viasat 40cm nu och en cd typ 60cm men får inte in bättre än 40-50% på satfinder i min box och skulle vilja ha en skål i stället för 2 st .

  8. #28
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jun 2009
    Inlägg
    490
    Tackad
    57 gånger
    Citat Ursprungligen postat av satwizz Visa inlägg
    Jag har en Viasat 40cm nu och en cd typ 60cm men får inte in bättre än 40-50% på satfinder i min box och skulle vilja ha en skål i stället för 2 st .
    Jag har en 100cm triaxpotta i Luleå och har 96-97% på CD och 100% på Via. När du säger södra sverige så tänker jag på Skåne/småland och då borde det räcka med 78cm, men vill du vara på säkra sidan så ta en 88cm. Bättre när det kräksnöar!

    Kan vara värt att satsa på lite bättre antennkablar med. Jag kör medca 30m trippelskärmad macab med 1,1-ledare.
    Senast redigerad av LumberJack den 2012-03-20 klockan 14:36.
    DM800HDse Klon, DM500HD, Wievsonic Vot120

  9. #29
    Citat Ursprungligen postat av LumberJack Visa inlägg
    Jag har en 100cm triaxpotta i Luleå och har 96-97% på CD och 100% på Via. När du säger södra sverige så tänker jag på Skåne/småland och då borde det räcka med 78cm, men vill du vara på säkra sidan så ta en 88cm. Bättre när det kräksnöar!

    Kan vara värt att satsa på lite bättre antennkablar med. Jag kör medca 30m trippelskärmad macab med 1,1-ledare.
    Ja jag bor i Skaune och tror att jag skall satsa på en 88a som du säger fall i fall .

    vart hittar man en sån till bra pris någon som vet

  10. #30
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Satellitproffsen, Tradera, Blocket, sätta ut en annons här,...

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss