Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 18 av 18

Ämne: HJÄLP! ERROR01 : NO CA FOUND - när jag försökte flasha om min DM800HD clone. :(

  1. #11
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlägg
    1 292
    Tackad
    139 gånger
    vet inte vad du menar med ssl69 som max, det är simkortet som avgör vilken bootloader du kan lägga in med sim2.10 i din box kan du köra ssl84, då behövs inga patchade image längre.
    Den här pli 2.1 ska du kunna flasha utan problem om du har sim2.01, sista posten http://www.sat-universe.com/showthre...172799&page=18

    eller denna med ett annat sätt att patcha, kör denna själv även här sista posten
    http://www.sat-universe.com/showthre...206643&page=11
    Senast redigerad av crille44 den 2011-10-07 klockan 08:43.

  2. #12
    OpenPLi-2.1-beta-dm800-sim201-ssl82

    ssl82 står väl för bootloader.

    Den bootloader som funkade på min clone var 69.

    Så image med bootloader 82 lär väl inte funka på en maskin som endast klarar av 69?

    Hmmmm.. inte så bra på detta ;(

    mvh

  3. #13
    gah vad märkligt, nu när jag försökte flasha om min dreambox med en gammal backup från samma maskin. (Gemini 5.1)

    Så får jag upp ERROR1 NO CA FOUND...

    f*n

  4. #14
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlägg
    1 292
    Tackad
    139 gånger
    om du använder backupp får du bootloader från backupp programmet och den bootloadern är inte kompatibel med clone, du skulle flashat en bootloader efter backuppen så hade det funkat

    Det kan vara så att dom bootloaders du prövat inte var för clone, dom länkar du fått av mig är för clonboxar
    Senast redigerad av crille44 den 2011-10-07 klockan 09:55.

  5. #15
    gah, har du msn? haha

    Verkligen tack så mycket för hjälpen!

    Hur menar du med "flashat en bootloader efter backupen"?
    Tog en backup på Gemini 5.1 som var förinstallerat i klonen.

    Härifrån testade jag olika, och den ända som funka var bootloader "69". Fick ERROR1 direkt när jag försökte med "70"..
    http://www.comhit.net/showthread.php...ighlight=FOUND

    Tack igen crille!

  6. #16
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlägg
    1 292
    Tackad
    139 gånger
    backupp programmet lägger till egen ssl och den passar bara till original boxar, sedan du flashat backupp ska du utan att reboota boxen flasha en bootloader som passar för ditt sim, när bootloader och sim inte passar får man ditt ERROR
    nope kör inte med msn

  7. #17
    (Ingen msn? Någon annan typ av chatt kanske? Lättare om vi bara kunde chatta lite fort taack!)


    Iallafall.. aha..

    Så du menar alltså att

    1. ta backup till usb t.ex.
    2. när backupen är klar ska man flasha en bootloader på maskinen?
    (Här förstår jag inte.. vad påverkar detta backupfilen på usb-stickan om man flashar maskinen?)
    (sedan måste man ju starta om dreamboxen för att få en koppling via com-porten vid startup)

    --------------
    Nu när jag flashar bootloader 69, så flashar jag direkt efteråt med 70.
    Sedan när jag startar om dreamboxen så får jag NO CA FOUND!

    Om jag skulle hoppat över 70, och bara kört med 69, så kan jag reboota och då får jag inget ERROR1.



    Gaah

    Tack!

  8. #18
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlägg
    1 292
    Tackad
    139 gånger
    när du flashat boxen med backuppen ska du utan reboot flasha ssl, men är din ssl70 för clone då ? låter inte som så, flasha med en ny image i stället testa pli är säker på att du blir nöjd

    Har skype crille4
    Senast redigerad av crille44 den 2011-10-07 klockan 10:37.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss