Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 24

Ämne: fast i tullen, snabbfråga..

  1. #1
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Oct 2007
    Inlägg
    254
    Tackad
    2 gånger

    fast i tullen, snabbfråga..

    Jag har fått brev från posten att de beslagtagit min sku. 50771 (från DX) och de vill se faktura på den. Nu är frågan, den kostar 450 kr inkl moms, jag åker ju dit på 25% + 14% har jag kommit fram till här på forumet., Det är OK, men
    när jag kollar närmare på produkten så står det både "dreambox" och "dream multimedia" på den. Riskerar jag dessutom att åka dit på införsel av piratkopierad vara och kan få böter för detta?
    Eller vad kan hända? Hur lång tid tar det från dess att jag skickar fakturakopia till posten tills dess att allt är klart och jag får varan?

    sidan 2 på http://www.tullverket.se/download/18...a+tv101.92.pdf
    gör mig lite nojjig..
    Senast redigerad av pacmyc den 2011-10-06 klockan 19:20.
    ~~ Allt som finns i luften är gratis ~~

  2. #2
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    Mycket troligt att boxen blir beslagtagen. Så är det när man är snål.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Oct 2007
    Inlägg
    254
    Tackad
    2 gånger
    Inte pga snålhet, snarare att jag tröttnat på originalboxarna.. Var nöjd med en 7000s men när jag skaffade en 800s så tröttnade jag på DM.. Men nu var frågan vad som händer med min leverans. Om den förstörs, måste jag då ändå betala något? och framför allt, riskerar jag några böter??
    ~~ Allt som finns i luften är gratis ~~

  4. #4
    ComHit Crew wildones avatar
    Reg.datum
    Jan 2004
    Inlägg
    1 484
    Tackad
    62 gånger
    mycket otroligt att boxen blir beslagtagen i svenska tullen för införsel av piratkopia skulle jag säga
    Multitasking means screwing up several things at once.


  5. #5
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Oct 2007
    Inlägg
    254
    Tackad
    2 gånger
    Ok, men om de gör det riskerar jag då böter? Om det finns minsta risk så skiter jag i att svara på brevet så får de bara förstöra den helt enkelt..
    ~~ Allt som finns i luften är gratis ~~

  6. #6
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    260
    Tackad
    13 gånger
    Bara skicka den infon dom ber om så släpper dom den säkerligen rätt fort. Risken för böter är minimal.

    Citat Ursprungligen postat av matkoh Visa inlägg
    Hmmmm.

    Mycket troligt att boxen blir beslagtagen. Så är det när man är snål.
    Vilket otroligt givande inlägg.
    DM800 HD SE • DM800 HD PVR (Klon) • HTPC - OpenELEC

  7. #7
    ComHit Crew wildones avatar
    Reg.datum
    Jan 2004
    Inlägg
    1 484
    Tackad
    62 gånger
    Citat Ursprungligen postat av pacmyc Visa inlägg
    Ok, men om de gör det riskerar jag då böter? Om det finns minsta risk så skiter jag i att svara på brevet så får de bara förstöra den helt enkelt..
    Spelar ingen roll om du skiter i att svara, om de beslagtar den som införsel av piratkopia (risken är promillenivå) så är det ett lagbrott och det kommer startas en förundersökning av polis, men som sagt det är OERHÖRT liten risk att det skulle hända.
    Multitasking means screwing up several things at once.


  8. #8
    Medlem
    Reg.datum
    Oct 2010
    Inlägg
    78
    Tackad
    4 gånger
    Citat Ursprungligen postat av pacmyc Visa inlägg
    Jag har fått brev från posten att de beslagtagit min sku. 50771 (från DX) och de vill se faktura på den. Nu är frågan, den kostar 450 kr inkl moms, jag åker ju dit på 25% + 14% har jag kommit fram till här på forumet., Det är OK, men
    när jag kollar närmare på produkten så står det både "dreambox" och "dream multimedia" på den. Riskerar jag dessutom att åka dit på införsel av piratkopierad vara och kan få böter för detta?
    Eller vad kan hända? Hur lång tid tar det från dess att jag skickar fakturakopia till posten tills dess att allt är klart och jag får varan?

    sidan 2 på http://www.tullverket.se/download/18...a+tv101.92.pdf
    gör mig lite nojjig..
    Kostar den mindre än 1400 så är det bara 25%moms du åker på
    | Vu+ Solo 4K Open Pli 6 |

  9. #9
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2008
    Inlägg
    193
    Tackad
    4 gånger
    Tullen öppnar säkerligen inte paketet om du skyndar dig. Kontakta (via msn eller annat) leveranören som du köpt boxen av. Be dom skicka ett "intyg"/kvitto på vad som är i paketet. Dom skriver typ "unbranded dvd player" med ett inköpspris på 80dollar eller nåt.
    Skicka det direkt till tulle och dom kommer säkert släppa den utan mer ågärder.

  10. #10
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Oct 2007
    Inlägg
    254
    Tackad
    2 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Tattisator Visa inlägg
    Tullen öppnar säkerligen inte paketet om du skyndar dig. Kontakta (via msn eller annat) leveranören som du köpt boxen av. Be dom skicka ett "intyg"/kvitto på vad som är i paketet. Dom skriver typ "unbranded dvd player" med ett inköpspris på 80dollar eller nåt.
    Skicka det direkt till tulle och dom kommer säkert släppa den utan mer ågärder.
    Ok, i produkttexten på produkten framgår det inte att det är en dreambox, det står bara satellite receiver så då behöver jag nog inte få nåt annat kopia.. Det är bara på produktbilderna som det står dreambox.
    ~~ Allt som finns i luften är gratis ~~

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss