Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 15 av 15

Ämne: DVB-T2 kort som just nu finns på marknaden!

  1. #11
    Hjälp mig med min anysee e30 plus får inte in köpkanaler på den,men använder då vista!Någon som har ork att förklara och hjälpa?tack på förhand....

  2. #12
    Citat Ursprungligen postat av nice99 Visa inlägg
    Hjälp mig med min anysee e30 plus får inte in köpkanaler på den,men använder då vista!Någon som har ork att förklara och hjälpa?tack på förhand....
    Kör tyvärr inte Windows, så vet ej vilka programvaror som kan användas där. Att söka kanaler ska du kunna få in alla kanaler oavsett om de är krypterade eller ej. Förmodligen finns det nån inställning du ska bocka för, för att kanalsökning ska lägga till krypterade/betal-kanaler.

  3. #13
    Lite info uppdatering angående Anysee E7 T2C och linux stöd.
    Det verkar vara en drivrutin för detta tv-kort på väg och vad jag förtått finnas med i kommande kernel 3.2 alternativt 3.3.
    Man kan snappa upp lite kod från drivrutinen/modulen här:
    http://git.linuxtv.org/media_tree.gi...c6aadc89d394e5

    Man kan se att sidan är skapad i augusti och uppdaterad(comitted) senast i november. Så drivrutinen kan kanske redan nu vara full funktionell.
    Om man ni vill använda drivrutinen nu och se om den funkar, borde det bara vara att ladda hem media_tree och kompilera och installera.

  4. #14
    Har tittat lite i media_tree nu och filen media_build/linux/drivers/media/dvb/dvb-usb/anysee.c och hittar detta bland annat:
    * E7 T2C VID=1c73 PID=861f HW=20 FW=0.1 AMTCI=0.5 "anysee-E7T2C(LP)"
    * PCB: 508T2C (rev0.3)
    * parts: DNOQ44QCH106A(CXD2820R, TDA18212), TDA8024
    * OEA=80 OEB=00 OEC=03 OED=f7 OEE=ff
    * IOA=4d IOB=00 IOC=cc IOD=48 IOE=e4
    * IOA[7] TS 1=enabled
    * IOE[5] CXD2820R 1=enabled

    och:

    case ANYSEE_HW_508T2C: /* 20 */
    /* E7 T2C */

    /* attach tuner */
    fe = dvb_attach(tda18212_attach, adap->fe_adap[state->fe_id].fe,
    &adap->dev->i2c_adap, &anysee_tda18212_config2);

    break;

    ------------------------------
    CXD2820R är demodulatorn för DVB-T/T2/C
    tda18212 är förmodligen tunern som tv-kortet använder.

    Så det ser ut som att Anysee E7 T2C ska funka i linux.

    Om ni vill plocka hem och prova om det funkar är det bara följa det som står på denna sida:
    http://git.linuxtv.org/media_build.git
    Om/När ni har kernel 3.2/3.3 behöver ni inte göra detta, då ska (vad jag förstått) drivrutinen ingå i kerneln.
    Men om ni har en tidigare kernel så måste ni göra på detta sätt.

    Om ni vill bara titta på källkoden måste ni köra ./build ändå för att plocka hem källkoden, men avbryt så fort den börjar kompilera med ctrl-c.
    Sedan hittar ni anysee.c i linux/drivers/media/dvb/dvb-usb/.

    Hoppas detta hjälper några. Jag lämnar inga garantier att det ska funka och har ej själv detta tv-kort, så kan ej prova.
    Men ni som har tv-kortet och provat, kan ju kommentera om det.
    Senast redigerad av rullram den 2011-11-22 klockan 12:31.

  5. #15
    Citat Ursprungligen postat av rullram Visa inlägg
    Jepp,,, drivrutinen för PCTV nanostick 290e finns med i kärnan sedan kernel 3.0 eller nyare. Innan (tidigare än kernel 3.0) har man fått kompilera drivrutien själv från linuxtv.org:s media git tree, vilket är rätt simpelt. Står till och med en guide hur du gör på deras sida, det är typ bara klipp och klistra från guiden till consolen och skriva in sudo lösenord när frågas.

    Angående bgt3620 så har jag mailat och frågat om förkompilerad drivrutin för kernel 3.0.

    Hur bra fungerar PCTV 290e i ubuntu? Går det scanna kanaler med "scan" kommandot? eller måste man scanna efter kanaler på något annat sett(eftersom det finns lite fler modulerings inställningar i DVB-T2 standarden)? Kan du scanna in SVT1HD utan större problem?
    PCTV 290e funkar perfekt! Scan funkar fint. Tuningen är snabb och stabil. Det enda jag saknar är två pinnar till. :-)

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss