Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 28

Ämne: Köpt ny DM800HDSE - Start ->Tuner Configuration visar Tuner A: (Empty) > Nothing :-(

  1. #1
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2006
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    362
    Tackad
    5 gånger

    Köpt ny DM800HDSE - Start ->Tuner Configuration visar Tuner A: (Empty) > Nothing :-(

    Fick ikväll min DM800HDSE med SIM 210 från Kina. Tar bort min DM500S, ansluter boxen till TV med HDMI-kabel och startar upp. I princip direktstopp ! :-(

    Service Searching > Tuner Configuration > Choose Tuner > Tuner A: (Empty) > nothing

    Någon av er som tror sig veta vart felet skulle kunna vara eller kanske har någon idé om hur jag ska komma vidare?
    Ha der så bra!

    Carl Hamilton: "Stress - vi har för mycket att tänka på eller för litet att tänka med."

    Dreamboxar, VU+Zero plus några boxar för IPTV
    Paraboler: 1 parabol för Thor och Sirius och 1 parabol Hotbird + Astra 19,2E

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    260
    Tackad
    13 gånger
    Trasig tuner?
    Vilken img har du?
    DM800 HD SE • DM800 HD PVR (Klon) • HTPC - OpenELEC

  3. #3
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Kolla så inte tunern hoppat ur i transporten, varit med om det förr. Hjälper inte det är förmodligen tunern kass
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2006
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    362
    Tackad
    5 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Sneaky Visa inlägg
    Trasig tuner?
    Vilken img har du?
    I boxen sitter den image som medföljer vid leveransen.
    Ha der så bra!

    Carl Hamilton: "Stress - vi har för mycket att tänka på eller för litet att tänka med."

    Dreamboxar, VU+Zero plus några boxar för IPTV
    Paraboler: 1 parabol för Thor och Sirius och 1 parabol Hotbird + Astra 19,2E

  5. #5
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2006
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    362
    Tackad
    5 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Deas Visa inlägg
    Kolla så inte tunern hoppat ur i transporten, varit med om det förr. Hjälper inte det är förmodligen tunern kass
    Om jag ska kolla det, så måste jag väl öppna boxen - och öppnar jag boxen så gäller väl inte garantin? Eller?
    Ha der så bra!

    Carl Hamilton: "Stress - vi har för mycket att tänka på eller för litet att tänka med."

    Dreamboxar, VU+Zero plus några boxar för IPTV
    Paraboler: 1 parabol för Thor och Sirius och 1 parabol Hotbird + Astra 19,2E

  6. #6
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    260
    Tackad
    13 gånger
    Och det är?
    Kolla som Deas sa att inte tunern hoppat ur, har den inte det och dina inställningar är riktiga är den nog tyvärr trasig.
    Du kan alltid testa en annan image men ha svårt att tro att det skulle hjälpa om som sagt du ställt in allt.
    DM800 HD SE • DM800 HD PVR (Klon) • HTPC - OpenELEC

  7. #7
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2006
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    362
    Tackad
    5 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Sneaky Visa inlägg
    Och det är?
    Kolla som Deas sa att inte tunern hoppat ur, har den inte det och dina inställningar är riktiga är den nog tyvärr trasig.
    Du kan alltid testa en annan image men ha svårt att tro att det skulle hjälpa om som sagt du ställt in allt.
    Så du tror inte det ställer till garantiproblem om jag öppnar boxen för att kolla om tunern hoppat ur? Har aldrig gjort någon sådant ingrepp tidigare, men tunern ser väl ut som en liten dosa med förskruvningar till F-kontakten?

    Ditt "Och det är?" förstår jag tyvärr inte vad du avser?
    Senast redigerad av Hexantrop den 2011-10-10 klockan 21:54.
    Ha der så bra!

    Carl Hamilton: "Stress - vi har för mycket att tänka på eller för litet att tänka med."

    Dreamboxar, VU+Zero plus några boxar för IPTV
    Paraboler: 1 parabol för Thor och Sirius och 1 parabol Hotbird + Astra 19,2E

  8. #8
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    260
    Tackad
    13 gånger
    Med tanken på att det är en klon trodde jag inte du orkade skicka tillbaks den till Kina och bråka med dom ;p
    Hade själv en trasig tuner, köpte en ny här i Sverige och bytte den det är inte svårt alls.
    DM800 HD SE • DM800 HD PVR (Klon) • HTPC - OpenELEC

  9. #9
    Medlem
    Reg.datum
    Oct 2010
    Inlägg
    78
    Tackad
    4 gånger
    jag har själv en dm800hdse clone sim2.10 och jag har märkt att med en del images så får man det där felmeddelandet

    prova att lägga in den här, för den vet jag funkar, använder jag själv:
    http://www.multiupload.com/B984DXFVWH

    du kvaddar ingen garanti för att du skruvar upp den, gör det kolla att tunern sitter fast byt sedan image. funkar det inte ändå så ta kontakt med säljaren, de brukar vara ganska hjälpsamma.
    | Vu+ Solo 4K Open Pli 6 |

  10. #10
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2006
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    362
    Tackad
    5 gånger
    Stort tack för er hjälp! Kommer att först kolla att tunern sitter fast och därefter lägga ian den image som du cloggs länkar till. Tidigare har jag alltid bytt image med RS-232 kabel. Med den här boxen måste jag lära mig image-byte med hjälp av telnet. Hoppas det inte är svårare.
    Ha der så bra!

    Carl Hamilton: "Stress - vi har för mycket att tänka på eller för litet att tänka med."

    Dreamboxar, VU+Zero plus några boxar för IPTV
    Paraboler: 1 parabol för Thor och Sirius och 1 parabol Hotbird + Astra 19,2E

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss