Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 11

Ämne: Dreambox via MYDALLE till COMHEM

  1. #1

    Dreambox via MYDALLE till COMHEM

    Hej,

    Jag har en galen amatörfråga

    Jag vill köpa en Dreambox som klarar HD-kvalle, men ser att MYDALLE har flertalet som heter DM-800 men sen en massa V75 etc. Antar att det inte är V75 som i hästarna dom menar så jag undrar vad allt detta betyder?

    Ska användas till COMHEM.

    Och hur gäller garanti på MYDALLE? Låt oss säga att den skulle vara defekt när den kommer fram etc.

    Tacksam för svar!

  2. #2
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    1. Glöm HD för ComHem, funkar inte
    2. V75 är bootloader-versionen
    3. MyDalle funkar OK.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  3. #3
    Hej!

    Hur menar du att HD inte fungerar med COMHEM?

    Vilken box ska jag då köpa? Och sorry, bootloader-versionen? Vad innebär detta och vilket är bäst, V82 eller V75? =)

    Sorry för alla frågor

  4. #4
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Det finns en utmärkt SÖK-funktion på forumet, och dina frågor är besvarade redan åtskilliga ggr.

    Som jag menar -> HD kanalerna för ComBort funkar endast med deras egen BajaMaja.
    Så vill du ha HD-kanalerna -> www.comhem.se & beställ ett HD-paket, då får du en "fin" box med i abbet.
    Orginalboxen har SSL84, så det innebär att ingen klonbox kan köra samma version av ex. drivrutiner utan måste ha en patchad image som passar för ditt sim-kort.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  5. #5
    Noneed in getting mad. Sökte i forumet och läst många trådar men många bumpar trådarna med andra frågor så den ursprungliga frågan blir tweekad och svaret blir något helt annat! Men då vet jag, då är det bara DM-600C som gäller alltså med tanke på att man inte kan få in HD

  6. #6
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jun 2009
    Inlägg
    490
    Tackad
    57 gånger
    Det blir märkbart bättre bild på samtliga kanaler med en HD-box, däremot är det som matkoh säger att du inte får in några HD-kanaler förutom SVT1&2.

    Jag har både en 800HD-C från mydalle samt 2st 600C orginal. Jag upplever bliden betydligt bättre med 800HD-boxen men däremot är 600 boxarna snabbare i kanalbyten osv. Det kan dock bero på image, har inte testat byta.
    DM800HDse Klon, DM500HD, Wievsonic Vot120

  7. #7
    Hur är det med 800HD SE C då? Är den "ännu bättre" ?

  8. #8
    Seniormedlem Ibrahims avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    1 898
    Tackad
    206 gånger
    Ja, mycket bättre....men jag vet inte om det finns (DM800HD SE C) har inte sett än nån stans
    själv har jag dm800hd se för parabol

  9. #9
    Seniormedlem Bogdans avatar
    Reg.datum
    Jan 2009
    Inlägg
    602
    Tackad
    20 gånger
    Dm800 se med kabel tuner finns. Vet inte om det finns på mydalle.

  10. #10
    Dreambox DM 800HDSE HD PVR Cable receiver SIM 210 finns ju att köpa via mydalle? Inte den ni menar?

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss