Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Koppla dreamboxen via playstation 3.

  1. #1

    Koppla dreamboxen via playstation 3.

    Hej,

    Har sedan några månader tillbaka haft en väldig röra bland mina kablar hemma, då högtalarna på min tv pajade efter 2 år och 1 dag

    Har en LG PG6000 42 tums tv. Dreambox 500c, en gammal skabbig DVD samt en gammal stereo för mitt ljud.

    Det jag gjorde när min högtalare gick sönder är att jag kopplat in ljud och bild med RCA.
    Detta ger hyfsat dålig bild och gör att jag får koppla om allt när jag ska se på DVD/TV.
    1 Kontakt går till tv'n och 2 till steron. Inga konstigheter egentligen.

    Detta går ju ordnat med en ljudanläggning. Men är intresserad på att lägga ut massor med pengar på det.
    Kan dock tänka mig att köpa ett Playstation 3 som, dvd, mediaspelare och spelkonsol.


    Till min fråga.

    Går det att koppla ljudet och bilden från dreamboxen till ett playstation 3 sedan vidare till tv, stero.
    Vilket skulle göra att jag slipper koppla om kablar när jag ser på dvd och att jag kanske kan använda mig av en scartkabel eller hdmi till tv'n för lite bättre bild på tv'n?

    Jag har ingen aning om vilka kontakter som sitter på baksidan av ett PS3, samt att jag inte vet exakt vilka som behövs för att detta skulle fungera som jag tänkt mig.

    Jag hoppas ni förstår hur jag skulle vilja ha det.

    Någon som vet om detta går?

  2. #2
    Eventuellt så kanske det finns någon billigare htpc man kan använda sig av för att göra denna koppling?

  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jun 2011
    Inlägg
    154
    Tackad
    7 gånger
    Hej!
    PS3:an har vad jag vet inga ljud- eller bild ingångar.
    Jag vet att det går att streama från dreamboxen till PS3an via nätverk, men det blir ju en annan sak.

  4. #4
    Okey, trist.

    Så jag misstänker du att i fall jag ska kolla på en htpc som funkar med denna koppling så behöver den ljud och bild ingång?

  5. #5
    Reklamera tvn?
    3 år enligt lag. Om de kan bevisa att du gjort åverkan så att ljudet pajjat då får du stå för kostnaderna.

  6. #6
    Jo det kan jag tänka mig.
    Är dock längre än så jag köpte tv'n nu.

    Var så att jag köpte tv'n i samband med en flytt. Så kvittot försvann och där jag köpt tv'n gick i konkurs inom de två åren så hade svårt att få tag på garantier att jag köpt den inom två år.

    Hade nog inte varit några problem att lämna in den till LG om jag hade kunnat visat upp något typ av bevis.

  7. #7
    Då blir det jobbigare. Men istället för att köpa fler prylar. Eller koppla hit och dit. Kanske en ny tv vore bättre?

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss