Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 21 till 25 av 25

Ämne: Göra backup av Open PLI (DM800HD) ??

  1. #21
    Lägg in pluginet Autobackup som finns för nedladdning i openpli, du väljer var den skall sparas.
    Autobackup gör en backup varje dag vid angiven tid, havererar img så ladda in den på nytt och autobackup läggs in automatiskt, kanallistor m.m
    Fungerar dock endast till openPLI vad jag vet.

    Magnus

  2. #22
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2004
    Inlägg
    154
    Tackad
    1 gånger
    Ok, det låter bra. Det är ju jobbet med alla inställningar man vill slippa göra om.

  3. #23
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2004
    Inlägg
    154
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Hermle Visa inlägg
    Jag gjorde en backup med TSpanel nu.
    Men när jag läser denna tråden så ska det inte fungera att flasha tillbaka denna?

    Det skapades en FlashBackup-dm800se-2012-11-24@15.53.19sim2-SSL-84b.nfi och en mapp som heter SSL med secondstage-sim2-dm800se-84b.bin.
    Boxen är en klon såklart DM800SE med open pli 2.1
    Jag provade att flasha om boxen idag med backupen som skapades med Tspanel.
    Det gick bra, allt var som innan.

  4. #24
    Så det sättet som fungerar hittils för kloner (DM800HD) är genom Tspanel?

    (Testade ett annat sätt förut, och det fungerande inte alls, blev väldigt besvärligt)

    Har förstått att man ska kolla så det går att backupa först innan man håller på mixar för mycket med sin dreambox.

    Tack

  5. #25
    Hej igen!
    Jag använder denna version OpenPLi-2.1-beta-dm800-20120103 by gjstroom
    http://dreamoem.com/content.php?224-...2.1-beta-dm800

    När man laddat ner Tspanel under plugins, och sedan kör pluginet efter en reboot så får man upp felmeddelandet " No module named glob "

    Detta går att lösa genom att telnetta till sin Dreambox (programmet putty fungerar för detta i windows).
    Och skriva denna rad: opkg install python-shell

    Sedan reboota så fungerar det perfekt.


    Nån som vet varför man behöver göra detta? Varför har inte OpenPLI tänkt på detta? Tack.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss