Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: DB500HD som hänger sig

  1. #1

    DB500HD som hänger sig

    Hej

    Jag har en DB500HD med PP v2.3 image. Den hänger sig ganska ofta och TV'n får ej stillbild i lila ton. Innan detta sker ser man en icon av PP i vänstra övre hörnet med en fungerande kanal. Dock kan man i detta läge inte styra från fjärrkontrollen. Ett annat symptom som är något mer frekvent är att ljudet stängs av och jag har inte funnit någon annan återställning i dessa båda lägen än en ny uppstart. Frekvensen på felen verkar öka när man byter kanal, men det har även hänt helt oprovocerat.
    Finns det någon som har något botemedel?? Skall jag byta image?? Iså fall till vilken då??

    /MVH Bengt

  2. #2
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Clon eller orginal ??
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av bengthan Visa inlägg
    Hej

    Jag har en DB500HD med PP v2.3 image. Den hänger sig ganska ofta och TV'n får ej stillbild i lila ton. Innan detta sker ser man en icon av PP i vänstra övre hörnet med en fungerande kanal. Dock kan man i detta läge inte styra från fjärrkontrollen. Ett annat symptom som är något mer frekvent är att ljudet stängs av och jag har inte funnit någon annan återställning i dessa båda lägen än en ny uppstart. Frekvensen på felen verkar öka när man byter kanal, men det har även hänt helt oprovocerat.
    Finns det någon som har något botemedel?? Skall jag byta image?? Iså fall till vilken då??

    /MVH Bengt
    Jag hade precis samma problem förut!! (dm500hd original med newnigma2 v3.2.1) körde in alla uppdateringar och har inte haft ett fel sedan dess!! Tror att det berodde på något knas med enigmas mjukvara.

  4. #4
    Hej 'matkoh'! Jag har varit borta en tid så därför dröjsmålet. Jag har en original box. Jag har fått ytterligare ett svar av 'kamdream' som jag tackar för. Har du (ni) något förslag på åtgärd. Skall jag t.ex. söka efter en uppdatering eller du (ni) har kanske ett förslag på en annan image där man kan ladda mgcamd som har en bättre stabilitet.
    Senast redigerad av bengthan den 2011-12-28 klockan 21:32.

  5. #5
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jul 2007
    Inlägg
    223
    Tackad
    2 gånger
    Det är ju bara prova sig fram, openPli funkar bra, både på orginal och även klon

  6. #6
    Hej 'arrow'! Tackar för snabbt svar. Kan försöka med den. Finns den i filarkivet att ladda ner?

  7. #7
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2006
    Inlägg
    865
    Tackad
    55 gånger
    openpli.org kommer en ny image varje natt.
    Det man inte vet, har man ingen aning om!

  8. #8
    Hej Muggesand!
    Ditt ordspråk är så sant, så sant. Jag plockar ner den föreslagna image'en och provar. Jag har varit ute och rest, kanske i dubbel bemärkelse...
    /MVH Bengt

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss