Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 22

Ämne: Får inte bild på CanalDigitals kanaler i DM800HDSE

  1. #11
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2006
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    362
    Tackad
    5 gånger
    Stort tack hoggan! Där fanns väl med med allt, OSCAM inläggning Mgcamd och verktyget DCC för E2.

    Det som i första hand kan ge mig bryderier är vad jag måste ändra på i OSCAM?
    Ha der så bra!

    Carl Hamilton: "Stress - vi har för mycket att tänka på eller för litet att tänka med."

    Dreamboxar, VU+Zero plus några boxar för IPTV
    Paraboler: 1 parabol för Thor och Sirius och 1 parabol Hotbird + Astra 19,2E

  2. #12
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2006
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    362
    Tackad
    5 gånger
    Citat Ursprungligen postat av crille44 Visa inlägg
    CCcam fixar Canal Digital kortet ensam, inga inställningar behövs bara plugga i kortet och vänta nån minut
    Tack, bra att veta. Kolla alldeles nyss som hastigast i OScam-protokolleti och såg då inga rader som skulle behöva ändras - eller?
    Senast redigerad av Hexantrop den 2011-10-19 klockan 21:29.
    Ha der så bra!

    Carl Hamilton: "Stress - vi har för mycket att tänka på eller för litet att tänka med."

    Dreamboxar, VU+Zero plus några boxar för IPTV
    Paraboler: 1 parabol för Thor och Sirius och 1 parabol Hotbird + Astra 19,2E

  3. #13
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlägg
    1 292
    Tackad
    139 gånger
    alltså CCcam bara, ingen cardserver behövs om det är bara en box
    jag flashade åt en polare och lade in ny image och kanalsökning, installerade CCcam och bilden dök upp

  4. #14
    Seniormedlem hoggans avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    Inlägg
    253
    Tackad
    8 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Hexantrop Visa inlägg
    Stort tack hoggan! Där fanns väl med med allt, OSCAM inläggning Mgcamd och verktyget DCC för E2.

    Det som i första hand kan ge mig bryderier är vad jag måste ändra på i OSCAM?
    oscam.conf oscam.user oscam.server borde räcka för att få igång det.

    Såhär ser min oscam.server ut för canal digital. Eftersom du ska köra kortet direkt i boxen får du ändra på device till det som passar dig.
    http://streamboard.gmc.to/wiki/OSCam/en

    [reader]
    label = canaldigital
    protocol = mouse
    device = /dev/ttyUSB0
    caid = 0B00
    detect = cd
    mhz = 357
    cardmhz = 357
    group = 1
    emmcache = 1,3,2
    blockemm-unknown = 1
    blockemm-g = 1

  5. #15
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2006
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    362
    Tackad
    5 gånger
    Citat Ursprungligen postat av crille44 Visa inlägg
    alltså CCcam bara, ingen cardserver behövs om det är bara en box
    jag flashade åt en polare och lade in ny image och kanalsökning, installerade CCcam och bilden dök upp
    Ja du crille, just nu har jag ett internt närverk hemma, med en DM7020 med Newcamd CS som server plus 2 st DM500S med Mgcamd 1.35a som klienter. En av mina DM500S blev fel på och tog in "allt" - men inte SVT1 och SVT2. Den måste jag därför byta ut och eftersom jag hade HDTV, så köpte jag en DM800HDSE klon. För att verkligen få HD-upplösning på den nya HD-boxen så måste jag väl byta och använda den som server i stället för DM72020? Om så är fallet, så måste jag väl på något sätt även få in även en cardserver i HD-boxen.
    Ha der så bra!

    Carl Hamilton: "Stress - vi har för mycket att tänka på eller för litet att tänka med."

    Dreamboxar, VU+Zero plus några boxar för IPTV
    Paraboler: 1 parabol för Thor och Sirius och 1 parabol Hotbird + Astra 19,2E

  6. #16
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2006
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    362
    Tackad
    5 gånger
    Citat Ursprungligen postat av hoggan Visa inlägg
    oscam.conf oscam.user oscam.server borde räcka för att få igång det.

    Såhär ser min oscam.server ut för canal digital. Eftersom du ska köra kortet direkt i boxen får du ändra på device till det som passar dig.
    http://streamboard.gmc.to/wiki/OSCam/en


    [reader]
    label = canaldigital
    protocol = mouse
    device = /dev/ttyUSB0
    caid = 0B00
    detect = cd
    mhz = 357
    cardmhz = 357
    group = 1
    emmcache = 1,3,2
    blockemm-unknown = 1
    blockemm-g = 1
    Som du kanske såg , så var det endast en lite udda, men som det verkar på många sätt bra image som måste installera efter ett Error, Not find CA. Hoppas inte det ställer till det, i så fall får jag till att flasha om boxen igen. Dessutom tillkommer kanske det där med cardserver också. Se mitt föregående inlägg ...

    Det verkar som om jag kan ha en hel del att få till innan allt är klart ...
    Ha der så bra!

    Carl Hamilton: "Stress - vi har för mycket att tänka på eller för litet att tänka med."

    Dreamboxar, VU+Zero plus några boxar för IPTV
    Paraboler: 1 parabol för Thor och Sirius och 1 parabol Hotbird + Astra 19,2E

  7. #17
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlägg
    1 292
    Tackad
    139 gånger
    det är mottagaren och tuner som fixar HD bild, cardservern skickar bara nyckel till anropet

  8. #18
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2006
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    362
    Tackad
    5 gånger
    Citat Ursprungligen postat av crille44 Visa inlägg
    det är mottagaren och tuner som fixar HD bild, cardservern skickar bara nyckel till anropet
    Ja,ja, då ska jag alltså kunna ha DM7020 som server även fortsättningsvis. Om jag har det, varför i så fall ha något annat i DM800HDSE än ett Mgcamd? Eller är det trots allt bättre att ha HD-boxen som server? Som du märker, så är jag ingen master på det här, trots att jag lagt ner en hel del timmar ... Jag är en bra bit uppe i åren också,minst sagt, så allt funkar där uppe funkar inte lika bra som när jag var ung på livet. :-( Men jag tycker det här är kul faktiskt!
    Ha der så bra!

    Carl Hamilton: "Stress - vi har för mycket att tänka på eller för litet att tänka med."

    Dreamboxar, VU+Zero plus några boxar för IPTV
    Paraboler: 1 parabol för Thor och Sirius och 1 parabol Hotbird + Astra 19,2E

  9. #19
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlägg
    1 292
    Tackad
    139 gånger
    det enda kravet på cardservern är att den kan uppdatera kortet, javisst kör mgcamd eller CCcam som klient

  10. #20
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2006
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    362
    Tackad
    5 gånger
    Citat Ursprungligen postat av crille44 Visa inlägg
    det enda kravet på cardservern är att den kan uppdatera kortet, javisst kör mgcamd eller CCcam som klient
    Det verkar i funka i stort men ibland får jag stoppa in kortet i Combo-boxen när det blivit fel. När jag bytte kanalpaket för några veckor sedan, hittade kortet inte de nya kanalerna, som enligt CDs support skulle bero på att kortet inte var uppdaterat på någon månad, så jag måste sätta in kortet i Combo-boxen under en timme, min DM7020 fick inte igång kortet alltså ...
    Senast redigerad av Hexantrop den 2011-10-19 klockan 22:43.
    Ha der så bra!

    Carl Hamilton: "Stress - vi har för mycket att tänka på eller för litet att tänka med."

    Dreamboxar, VU+Zero plus några boxar för IPTV
    Paraboler: 1 parabol för Thor och Sirius och 1 parabol Hotbird + Astra 19,2E

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss